The peculiarities of teaching verbs of motion while first-year foreign students language training

Sliusar, N.O. (2017) The peculiarities of teaching verbs of motion while first-year foreign students language training. Mind technologies: Science : materials of proceedings of the International Scientific and Practical Congress. pp. 147-151.

[img]
Preview
Text
March_31_2017_Mind [email protected]

Download (612kB) | Preview

Abstract

This article presents the questions of adaption of foreigners to the new conditions of working, living in a new country. Also, it is analyzed and compared the specificity of learning verbs as one of the most difficult categories in the Russian language. The main problems of language barrier of foreigners are highlighted. В статье рассматриваются вопросы адаптации иностранцев к новым условиям деятельности, к проживанию в новой стране. Анализируется и сравнивается специфика изучения глагола, как одна из самых сложных грамматических категорий русского языка. Очерчены основные проблемы языкового барьера среди иностранных граждан.

Item Type: Article
Additional Information: Mind technologies: Science : International scientific and practical congress. March 31, 2017 Geneva (Switzerland)
Uncontrolled Keywords: adoption, conditions of work, communication, verbs of motion, problematic situations, absorbing learnt information, role playing, language barrier, colloquialisms. адаптация, условия деятельности, общение, глаголы движения, проблемные ситуации, восприятия учебной информации, игровые моменты, языковой барьер, устойчивые словосочетания.
Subjects: Linguistics
Divisions: Departments > Department of Language Training
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 27 Mar 2018 14:04
Last Modified: 27 Mar 2018 14:04
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2546

Actions (login required)

View Item View Item