Romaniuta, I.A. and Samoilenko, I.I. and Nazarova, D.I. and Hryhorenko, L.V. and Shevchenko, I.V. (2017) Organization of Intern-Doctors’ Training in the Therapeutic Dentistry Department. Український журнал медицини, біології та спорту, № 6 (8). pp. 175-177. ISSN 2415-3060 (Print), 2522-4972 (Online)
|
Text
Статья Шевченко І. 2017 _1.pdf Download (174kB) | Preview |
Abstract
У статті наведено досвід роботи по організації теоретичної та практичної підготовки лікарівінтернів на кафедрі терапевтичної стоматології. Ефективність підготовки інтернів стоматологів визначається якістю навчання на кафедрі вузу з використанням нових технологій і роботою на лікувальній базі інтернатури. Придбання навичок самостійної роботи з літературою, індивідуалізація навчання, рішення діагностичних і лікувальних завдань, участь в навчальних іграх, виступ на клінічних конференціях забезпечує високу професійну підготовку лікарів-інтернів стоматологів і готовність їх до самостійної лікарської діяльності. В статье приведен опыт работы по организации теоретической и практической подготовки врачей-интернов на кафедре терапевтической стоматологии. Эффективность подготовки интернов стоматологов определяется качеством обучения на кафедре вуза с использованием новых технологий и работой на лечебной базе интернатуры. Приобретение навыков самостоятельной работы с литературой, индивидуализация обучения, решение диагностических и лечебных задач, участие в учебных играх, выступление на клинических конференциях обеспечивает высокую профессиональную подготовку врачейинтернов стоматологов и готовность их к самостоятельной врачебной деятельности. The article deals with the experience of organizing theoretical and practical training for intern-doctors, which were studied in the therapeutic dentistry department. Effectiveness of the intern-doctors training is determined by a quality of education at the university, innovative technologies usage and working on the therapeutic basis. Acquisition of skills should be achieved through the independent work with literature sources, self- education, diagnostic and therapeutic tasks solution, participation in educational games, and presentation of reports at the clinical conferences. Such activities provide a high level of professional training for the intern-doctors and determine their readiness to independent professional activity.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | лікарі-інтерни, навчання, терапевтична стоматологія. врачи-интерны, обучение, терапевтическая стоматология. intern-doctors, education, therapeutic dentistry. |
Subjects: | Therapeutic dentistry Postgraduate education |
Divisions: | Departments > Department of human anatomy, clinical anatomy and operative surgery Departments > Department of Human Anatomy Departments > Department of hygiene, ecology and occupational safety Departments > Department of Therapeutic Stomatology |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 23 Jul 2018 10:45 |
Last Modified: | 23 Jul 2018 10:47 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/3011 |
Actions (login required)
View Item |