Tyshchenko, I.V. and Bondareva, O.O. (2020) Methodological approaches to the teaching of Endocrinology to the ctudents of the 4th course: from the interrelation of the components to problematic issues. European Humanities Studies: State and Society (№ 1). pp. 16-31. ISSN 2450-6486
|
Text
Краков статья.pdf Download (5MB) | Preview |
Abstract
The article by Tyshchenko I.V. and Bondareva O.O. “Methodological approaches to teaching endocrinology to fourth-year students: from interrelation of components to problematic issues” represents the peculiarities of studying endocrinology by fourth-year students in the „Medicine” specialty. The focus is on the integrative approach to teaching Endocrinology as an important part of discipline „Internal Medicine”. The article touches upon the complexity, specifity and continuity of the educational process in higher medical school, the step-by-step training of doctor. It demonstrates the interrelation of different components of the educational process (lectures, practical classes and self-studying) and their importance to the effectiveness of learning, the impact of additional events, such as participation in department’s „students’ study group” or in the academical endocrinology contest, to raise students’ interest in the study of the subject. The work also analyses various issues which both students and teachers face within the educational process. The article emphasizes the value of implementing modern approaches and contemporary technologies of studying for deeper consolidation of the acquired physician knowledge and practical skills, particularly in endocrinology. У статті Тищенко І.В., Бондаревої О.О. «Методологічні підходи до викладання ендокринології студентам 4 курсу: від взаємозв’язку складових до проблемних питань» висвітлено особливості вивчення питань ендокринології студентами 4 курсу за спеціальністю «Медицина». Зроблено наголос на інтегративному підході викладання ендокринології як однієї з важливих частин дисципліни «Внутрішня медицина». Обговорено комплексність, специфічність та безперервність освітнього процесу в вищій медичній школі, поетапність підготовки лікаря. Показано взаємозв’язок різних складових освітнього процесу (лекції, практичні заняття, самостійна підготовка) та їх значення для ефективності навчання, роль додаткових заходів, таких, як участь у роботі студентського наукового гуртка кафедри та змагання під час предметної олімпіади з ендокринології, для підвищення зацікавленості студентів щодо вивчення предмета. Проаналізовано низку проблем, які постають під час навчання як перед викладачами, так і перед студентами. Підкреслено значення впровадження новітніх поглядів на освітній процес та сучасних технологій навчання для глибокого закріплення отриманих знань та практичних навичок лікаря, зокрема, з ендокринології.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ендокринологія, навчання, методологія, освіта, інтегративний підхід. endocrinology, learning, methodology, education, integrative approach. |
Subjects: | Internal Medicine Endocrinology |
Divisions: | Departments > Department of Endocrinology |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 28 Jul 2020 07:57 |
Last Modified: | 28 Jul 2020 07:57 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/5541 |
Actions (login required)
View Item |