Особливості та проблеми викладання мови в умовах дистанційного навчання

Filat, T. and Zaporozhets, O. and Sydora, M. and Serbinenko, L. (2021) Особливості та проблеми викладання мови в умовах дистанційного навчання. In: Interaction of society and science: problems and prospects. Abstracts of XXX International Scientific and Practical Conference. International Science Group, London, England, pp. 403-410. ISBN 978-1-63848-652-7

[img] Text
XXX-Conference-June-15-18-2021-London-England_P. 403-410.pdf

Download (224kB)
[img] Text
стаття Англія дист.навчання 2021 .pdf

Download (697kB)
Official URL: https://isg-konf.com/

Abstract

В статье рассматриваются особенности и проблемы дистанционного обучения языку как одной из составляющих процесса формирования специалиста медицинской отрасли. Изучены статьи ряда авторов – преподавателей как средней, так и высшей школы разных стран мира, которые имеют разные, зачастую диаметрально противоположные взгляды на данную проблему. Проведен анализ накопленного за период карантина опыта дистанционной работы по преподаванию языка, на основании которого определены проблемы, возникающие в процессе обучения. Приведены результаты опроса студентов по дистанционному обучению, в том числе указаны различия между мнениями отечественных и иностранных студентов. Сделан вывод, что дистанционная форма обучения языку не позволяет достичь необходимого уровня языковой профессиональной компетенции, а может быть использована как вспомогательная форма, позволяющая разнообразить и расширять методические приемы преподавания. Abstract. Features and problems of language teaching in the context of distance learning. T.V. Filat, M.Yu. Sidora, Ye.S. Zaporozhets, L.N. Serbinenko. The article discusses the features and problems of distance language learning as one of the components of the process of forming a specialist in the field of medicine. The articles of a number of authors - teachers of both secondary and higher schools from different countries of the world who have different, often diametrically opposed views on this problem - have been studied. An analysis of the experience of distance work in teaching a language accumulated during the quarantine period was carried out, on the basis of which problems arising in the learning process were identified. The results of a survey of students on distance learning are given, including the differences between the opinions of domestic and foreign students. It is concluded that the distance form of language teaching does not allow reaching the required level of linguistic professional competence, but can be used as an auxiliary form that allows diversifying and expanding teaching methods.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: дистанційне навчання, розвиток професійної мовної компетенції, навчання мови, вітчизняні й іноземні студенти; дистанционное обучение, развитие профессиональной языковой компетенции, обучение языку, отечественные и иностранные студенты; distance learning, development of professional language competence, language teaching, domestic and foreign students.
Subjects: Philology
Divisions: Departments > Department of Language Training
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 29 Jul 2021 08:15
Last Modified: 29 Jul 2021 08:16
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6752

Actions (login required)

View Item View Item