Психоемоційний стан лікарів-слухачів як предиктор продуктивного навчання

Василевська, І.В. (2022) Психоемоційний стан лікарів-слухачів як предиктор продуктивного навчання. Sciences of Europe, Vol. 2 (88). pp. 38-40. ISSN 3162-2364

[img] Text
-961F~1.PDF

Download (332kB)
Official URL: http://www.european-science.org/

Abstract

В статті приведено аналіз ефективності навчання лікарів за фахом загальна практика – сімейна медицина під час проведення тематичного удосконалення «Загальна лікарська практика: онкологічна та паліативна допомога» на підставі результатів опитування щодо наявності синдрому емоційного вигоряння. Розроблені та впроваджені інноваційні підходи в навчанні, як процесі, що дозволило зменшити негативний вплив емоційного виснаження слухачів. The article presents an analysis of the effectiveness of doctors listeners in general practice - family medicine during the thematic improvement "General practice: cancer and palliative care" based on the results of a survey on the presence of emotional burnout. Innovative approaches to learning as a process have been developed and implemented, which has reduced the negative impact of listeners emotional exhaustion.

Item Type: Article
Additional Information: https://doi.org/10.24412/3162-2364-2022-88-2-38-40
Uncontrolled Keywords: загальна практика-сімейна медицина, тематичне удосконалення, паліативна допомога, андрагогіка, синдром емоційного вигоряння, інноваційні підходи в навчанні; general practice-family medicine, thematic improvement, palliative care, andragogy, emotional burnout syndrome, innovative approaches to learning.
Subjects: Family Medicine
Medical psychology
Postgraduate education
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Family Medicine FPE
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 31 Jan 2023 13:18
Last Modified: 31 Jan 2023 13:22
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8120

Actions (login required)

View Item View Item