Росицька, О.А. (2025) Конфліктологія в медицині та як сформувати ефективну комунікацію. Перспективи та інновації науки. Серія "Педагогика". Серія "Психологія". Серія "Медицина" (8(54)). pp. 2343-2354. ISSN 2786-4952
![]() |
Text
КОНФЛІКТОЛОГІЯ В МЕДИЦИНІ.pdf Download (516kB) |
Abstract
Актуальність теми зумовлена необхідністю пошуку шляхів забезпечення якісної комунікативної взаємодії, конструктивних стосунків між лікарем та пацієнтом у контексті складних, конфліктних ситуаціях. На діалог лікар-пацієнт впливає багато чинників: індивідуально-психологічні особливості, психологічний стан як лікаря, так пацієнта і його родини, довіра до лікаря та його професійних компетенцій, етичність поведінки, професійна мотивація медичного працівника і специфіка його спілкування в колективі, мотивація пацієнта тощо. Також слід зазначити, що стрімкий науково-технічний прогрес, зворотний бік якого - постійна напруга, стреси, перевантаження, дефіцит часу, переінформованість та інші небажані наслідки, в поєднанні з несприятливими соціально-економічними факторами, супроводжується зростанням невротизації та психопатизації населення, порушенням психологічної адаптації, що в комплексі збільшує відсоток конфліктогенів [1, 3, 5, 6].У наш час пацієнт має досить серйозні можливості для захисту своїх праві законних інтересів як у разі неналежного надання йому медичних послуг, так ів разі порушення професійної етики. Конфлікт із пацієнтом, вимоги якого мають законні підстави, для лікаря і медичного закладу загрожує не тільки репутаційними, а й фінансовими втратами. З іншого боку, конфлікт із пацієнтом може призвести до заподіяння шкоди правам і законним інтересам медичного працівника, аж до загрози його здоров'ю і навіть життю. На жаль, ситуації, коли лікар змушений захищатися від агресивної поведінки хворого та його родичів, сьогодні не є рідкістю [3].Є базові теоретичні положення конфліктології для здійснення психологічного аналізу конфліктних ситуацій, якими мають користуватись медичні працівники. Знання різних типів, причин та специфіки конфліктних ситуацій має допомогти лікарям, середньому медичному персоналу попереджати та оперативно вирішувати конфлікти, що можуть виникати в медичних закладах різних рівнів як між пацієнтом і медичним працівником, такі між пацієнтами [4, 6].
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-2343-235 |
Uncontrolled Keywords: | конфлікт, психологія, комунікація, лікар, пацієнт; conflict, psychology, communication, doctor, patient |
Subjects: | Family Medicine |
Divisions: | Departments > Department of Internal Medicine |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 22 Sep 2025 10:24 |
Last Modified: | 22 Sep 2025 10:24 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9605 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |