Єхалов, В.В. and Святенко, Т.В. and Хоботова, Н.В. (2016) Міжпредметна інтеграція в тематичному тестуванні при підготовці лікарів-інтернів різних спеціальностей до ліцензійного іспиту «Крок-3». Молодий вчений, № 8 (35). pp. 198-201. ISSN 2304-5809 (Print), 2313-2167 (Online)
|
Text
Міжпредметна інтеграція.pdf Download (190kB) | Preview |
Abstract
Підготовка лікарів-інтернів різних спеціальностей до ліцензійного іспиту «Крок-3» передбачає регулярне поточне контрольне тестування. У навчальний процес втілено тестовий контроль за окремими темами. Складання таких завдань та формування тестових добірок має певні особливості. Взаємний зв’язок між різними спеціальностями дозволяє ускладнити процес розв’язання тестів. З метою оптимізації навчального процесу розроблено діючі принципи формування навчально-контролюючої програми. Training of interns of various specialities for the licensing examination «STEP-3» provides for the regular current testing. Test control, which is the integral part of the academic process, is designed to check interns’ knowledge in separate themes. Drawing up of such tasks and compilation of test collections have certain peculiarities. Interdependence of different specialities makes it possible to complicate the process of test solving. To optimize the academic process the acting basic principles of teaching and controlling programmes are developed.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | лікар-інтерн, ліцензійний іспит, тестовий контроль; врач-интерн, лиценцированный экзамен, тестовый контроль; interns, the licensing examination, test control. |
Subjects: | Fundamentals of Pedagogy |
Divisions: | Departments > Department of Otorhinolaryngology Departments > Department of Skin and Venereal Diseases Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 20 Jun 2017 11:27 |
Last Modified: | 20 Jun 2017 11:27 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/1773 |
Actions (login required)
View Item |