Використання особистісно-орієнтованого навчання у процесі професійної підготовки майбутніх лікарів

Перцева, Н.О. and Гуржий, О.В. and Чуб, Д.І. (2017) Використання особистісно-орієнтованого навчання у процесі професійної підготовки майбутніх лікарів. Проблема современного педагогического образования. Серия: Педагогика и психология. Сборник научных трудов. Ялта, 2017, Вып.54 (Ч. 1). pp. 163-169. ISSN 2311-1305

[img]
Preview
Text
Выпуск 54 часть 1, 2017 г-s163-169.pdf

Download (222kB) | Preview

Abstract

Стаття присвячена проблемі теоретичного обгрунтування та визначення особливостей впровадження інноваційних технологій в навчальний процес вищої школи. З огляду на методологічне підґрунтя і базові характеристики особистісно-орієнтованого навчання представлено практику його застосування при реалізації компонентної структури педагогічного процесу у вищому навчальному закладі. Соціальна значущість розвитку особистості майбутнього фахівця і аналіз наукової та практичної розробки проблеми зумовили мету публікації, яка полягає у виділенні можливостей і підходів використання технологій особистісно-орієнтованого навчання в умовах вищого медичного навчального закладу.Висновки. В умовах соціально-економічних змін у нашому суспільстві традиційне навчання вже не може бути провідним у цілісному освітньому процесі підготовки майбутнього фахівця, оскільки сучасні умови вимагають професійної мобільності, високої компетентності та низки особистісних якостей. Відтак, значущими стають такі технології педагогічного процесу, які сприяють розвитку індивідуальності студента, забезпечують необхідні умови для його саморозвитку, самовираження. Однією з таких технологій є особистісно-орієнтоване навчання, у центрі якої перебуває особистість студента, її самобутність і самоцінність. Побудова процесу професійної підготовки майбутнього лікаря на засадах особистісно-орієнтованого навчання забезпечить на підґрунті здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтацій і власного досвіду студента можливість реалізувати себе у пізнанні, навчанні та життєдіяльності. До безумовних переваг особистісно-орієнтованого навчання також варто віднеси його побудову на принципах варіативності, що передбачає визначення змісту, форм і методів навчального процесу з урахуванням розвитку кожного студента для його педагогічної підтримки у пізнавальному процесі та створення умов для самовираження і саморозвитку майбутнього фахівця. Особистісно-орієнтоване навчання передбачає володіння викладачем методом диференційованого підходу, який різниться за складністю, методами і прийомами організації педагогічного процесу; раціонально поєднувати традиційні та інноваційні методи навчання; формувати вміння у студентів самостійно здобувати знання та їх застосовувати; здійснення постійного контролю та корекції навчальних досягнень студентів. Запровадження особистісно-орієнтованого навчання у вищому медичному навчальному закладі потребує оновлення змісту освіти, форм, методів і засобів його реалізації. Использование личностно-ориентированного обучения в практике профессиональной подготовки будущих врачей. Статья посвящена проблеме теоретического обоснования и определению особенностей внедрения инновационных технологий в учебный процесс высшей школы. Учитывая методологическое основание и базовые характеристики личностно-ориентированного обучения представлено практику его применения при реализации компонентной структуры педагогического процесса в высшем учебном заведений. Доказана целесообразность использования личностно-ориентированного обучения в процессе профессиональной подготовки будущих врачей. The use of personally-oriented education in the training of future hysicians. The article deals with the problem of theoretical justification and the definition of specific features of the introduction of innovative technologies in the educational process of higher education. According to the methodological foundations and the basic characteristics of personally-oriented teaching the practice of its application is presented during the implementation of component structure of pedagogical process in higher medical education. The feasibility of using personallyoriented education in the training of future physicians is proved.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: личностно-ориентированное обучение, компоненты педагогического процесса, технология личностно-ориентированного обучения, методы обучения, подготовка будущих врачей; personally-oriented education, components of pedagogical process, technology of personally-oriented training, training methods, training of future physicians.
Subjects: Internal diseases
Medicine. Education
Teaching method
Divisions: Departments > Department of Endocrinology
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 03 Jan 2018 12:01
Last Modified: 03 Jan 2018 12:06
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2194

Actions (login required)

View Item View Item