Implementation of innovative teaching methods in medical education

Тищенко, І.В. and Гуржій, О.В. and Перцева, Н.О. and Чуб, Д.І. (2018) Implementation of innovative teaching methods in medical education. Scientific discussion, Vol. 1 (No 15). pp. 5-7. ISSN 3041-4245

[img]
Preview
Text
Scientific-discussion_journal№15.pdf

Download (95kB) | Preview

Abstract

Представлена робота - аналітичний огляд сучасних вітчизняних та зарубіжних фахових джерел, що висвітлюють питання підготовки медичних працівників, для визначення пріоритетів в новітніх стратегіях та методах медичної освіти. В статті освітлено використання мобільних технологій (в тому числі портативних та девайсів), впровадження міжпрофесійної освіти в медичних ВНЗ, переваги симуляційних тренінгів для студентів з використанням різноманітних моделей, муляжів, тренажерів та віртуальних симуляторів. This work is an analytical review of domestic and foreign professional articles that covering the preparation of medical staff to determine the priorities of new strategies and methods of medical education. The article focuses on the use of mobile technologies (including portable devices), the introduction of interprofessional education in medical universities, the benefits of simulative training for students using various models, dummy, simulators and virtual simulators.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: medical education, innovative implementation, methods of training future physicians.
Subjects: Medicine. Education
Teaching method
Divisions: Departments > Department of Endocrinology
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 01 Mar 2018 13:19
Last Modified: 01 Mar 2018 13:19
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2463

Actions (login required)

View Item View Item