Інтегративні проблеми у розвитку компетенцій студентів – провізорів при навчанні аналітичної хімії

Хмельникова, Л.І. and Подплетня, О.А. (2017) Інтегративні проблеми у розвитку компетенцій студентів – провізорів при навчанні аналітичної хімії. European Humanities Studies: State and Society, 4 (3). pp. 126-139. ISSN 2450-6486

[img]
Preview
Text
book_mijnar_2017_04.3-p126-139.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.ehs-ss.pl/en/

Abstract

У статті проведено узагальнення навчально-інтегративних проблем у розвитку компетенцій студентів – провізорів при навчанні аналітичної хімії. Визначено, що хімічні дисципліни (неорганічна, аналітична, органічна, фізична, колоїдна хімії), як базові дисципліни, відіграють велику роль для підготовки провізора, оскільки мають значний потенціал впливу на всі сфери особистості студента і є необхідною основою для вивчення фармацевтичних дисциплін. Взявши до уваги основні цілі навчання майбутніх провізорів хімічними дисциплінами, було визначено методологічну роль міждисциплінарних зв’язків, їх зв'язок з методичною підготовкою у визначенні полідисциплінарності та цілісності змісту дисципліни. Визначено, що до основних типів міждисциплінарних зв’язків відносяться наступні: причинново-наслідкові (об’єктивні змістовні, спрямовані на встановлення взаємозумовленості між фактами, явищами та процесами тощо), які є основою системного засвоєння знань; генетичні (об’єктивні змістовні, спрямовані на встановлення взаємозв’язку і єдності речовин живої й неживої природи); виробничо-технологічні (спрямовані на формування та розвиток системи виробничо-технологічних визначень та її підсистем з метою їх цілісного засвоєння); семіотичні (між семіотичними (знаковими) системами різних навчальних предметів, реалізованих із метою формування розвитку цілісної, інтегративної знакової «надсистеми»); експериментальні (спрямовані на формування та розвиток у студентів експериментальних умінь узагальненого характеру); прямі й зворотні (спрямовані на формування нових понять або способів дій на основі вже сформованої у студентів системи знань); зворотні (спрямовані на розвиток раніше сформованих понять і способів дій на основі отримання нової інформації, оволодіння новими прийомами інтелектуальної та практичної діяльності). Встановлено, що при вивченні будь - якого розділу хімічної дисципліни викладач вибудовує інтеграційні зв'язки з іншими загальнотеоретичними і фармацевтичними дисциплінами. Діючим засобом для цього слугують навчальні посібники (у нашому випадку навчальний посібник «Аналітична, фізколоїдна хімія та метрологія» за трьома хімічними дисциплінами), спрямовані не тільки на узагальненість та доступність матеріалу програм курсів дисциплін, а й на виявлення всіх типів міждисциплінарних зв’язків. Таким чином, хімічні дисципліни є сполучною ланкою, фундаментальним компонентом фармацевтичних дисциплін і дають можливість стверджувати про велику значимість цих предметів.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: компетенції, інтегративні проблеми, хімічна освіта, провізор; компетенции, интегративные проблемы, химическое образование, провизор; competenses, integrative problems, chemical education, pharmacist.
Subjects: Analytical Chemistry
Teaching method
Divisions: Departments > Department of General and Clinical Pharmacy
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 21 Nov 2018 08:17
Last Modified: 21 Nov 2018 08:17
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/3572

Actions (login required)

View Item View Item