Слєсарчук, В.Ю. and Подплетня, О.А. and Кошова, І.П. and Залигіна, Є.В. (2017) Особливості навчальної мотивації студентів 1-5 курсів спеціальності "Фармація". Сборник статей научно-информационного центра «Знание» по материалам XXX международной научно-практической конференции: «Развитие науки в XXI веке», (15.12.2017 г.), г. Харьков, Ч. 2. pp. 46-53.
|
Text
Kharkiv_december_2017_part_2-sp46-53.pdf Download (770kB) | Preview |
Abstract
В статті розглянуто особливості процесу формування навчальної мотивації іноземних та вітчизняних студентів 1-5 курсів спеціальності «Фармація» ДЗ «ДМА МОЗ України» (шляхом анонімного анкетування та визначення рівня домінуючих мотивів). Встановлено, в цілом, досить високу навчальну мотивацію студентів. Найбільш вираженими мотивами навчальної діяльності студентів є професійні та навчально-пізнавальні. Ці мотиви є рушійною силою якісного засвоєння та покращення результатів навчання. Abstract Peculiarities of the formation process of educational motivation of foreign and domestic students of 1-5 courses of the specialty "Pharmacy" of the State Institution "DMA" were considered in the article by anonymous questioning and determining the level of dominant motives. It is established, on the whole, that the students have a sufficiently high educational motivation. The most pronounced motifs of students' academic activity are professional and educational-cognitive. These motives are the driving force for the qualitative assimilation and improvement of learning outcomes.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | навчальна мотивація студентів, іноземні та вітчизняні студенти, професійна підготовка; educational motivation of students, foreign and domestic students, vocational training. |
Subjects: | Medicine. Education |
Divisions: | Departments > Department of General and Clinical Pharmacy |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 10 Dec 2018 12:13 |
Last Modified: | 02 Jan 2019 11:07 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/3644 |
Actions (login required)
View Item |