Bereznytskyy, Ya.S. and Gaponov, V.V. and Molchanov, R.M. and Sulyma, V.P. and Duka, R.V. and Verholaz, I.L. and Malinovskyj, S.L. and Bilov, O.V. and Yaroshenko, K.O. and Polulyah-Chornovol, I.F. (2017) Surgery: education for foreign students and of foreign surgeons-interns with use of modern textbook and medical simulators. ХІІ Міжнародна науково-практична конференція "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору", 23-25 листопада 2017 року, м. Київ, Україна. pp. 115-125.
|
Text
Conference.Osvita.Kyiv.pdf Download (681kB) | Preview |
Abstract
Such statement of a question, the higher medical education of independent Ukraine to return to the solution of a difficult pedagogical task - urgently and systemically to pass from classical methods of teaching of subject matters to postclassical that would allow at catastrophically accruing volume of medical information various organizations’ and administrative and medical (preventive, diagnostic, medical, rehabilitation), and also scientific genesis to turn it into knowledge of the student, and the theoretical knowledge received by the same student, to transform to his professional skills and abilities. Taking into account that the level of qualification of the doctor is in the first place in various gradational system of educational societies it’s understood the necessity to improve the quality of the doctor in institutes of higher education, in which directed implementation of the credit-module system to the educational process. Received results underscore the increased objectivity in the control of knowledge on the part of teachers' interest and increasing of foreign students and of foreign medical interns’ interest to master a subject, that allowed to prepare a general practitioner in surgery and surgeons, and integrate in the future in practical public health in worldwide. Задачи профессиональной деятельности врача общей практики в Украине, странах Европы и Америки в общем почти одинаково определяют основные требования объема знаний и практических навыков для выпускника высшего учебного медицинского заведения: опрос больного, выполнение физикального обследования, обоснование предварительного диагноза, определение алгоритма дополнительных методов исследования с анализом полученных результатов, проведение дифференциальной диагностики, формирование клинического диагноза, построение программы лечения и ее выполнение. Главным в подготовке высокого уровня квалификации врача на первом месте в градационных системах образования различных стран и обществ находится получение качественного высшего медицинского образования, чему способствует внедрение кредитно-модульной системы в учебный процесс. Полученные результаты использования медицинских тренажеров в подготовке студентов и врачей-интернов по хирургии повышает объективность в оценке знаний студентов со стороны преподавателей и повышает интерес самих иностранных студентов и врачей-интернов к предмету обучения, что улучшит подготовку врача общей практики по хирургии, позволит эффективнее интегрироваться в будущем в практику здравоохранения различных стран.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Medicine. Education Surgery |
Divisions: | Departments > Department of Surgery №1 |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 21 Mar 2019 14:48 |
Last Modified: | 21 Mar 2019 14:48 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/3940 |
Actions (login required)
View Item |