Методичні аспекти організації лекцій у контексті кредитно-модульної системи навчання

Самойленко, А.В. and Фастовець, О.О. and Романюта, І.А. (2014) Методичні аспекти організації лекцій у контексті кредитно-модульної системи навчання. Український стоматологічний альманах, № 1. pp. 113-115. ISSN 2409-0255 (Print), 2410-1427 (Online)

[img]
Preview
Text
методичні аспекти Фастовець.pdf

Download (182kB) | Preview

Abstract

Стаття присвячена особливостям організації лекцій зі стоматологічних дисциплін у контексті кредитно-модульної системи навчання. Наголошено, що лекція залишається організаційно-методичною основою всіх форм навчальної діяльності студента, хоча й здобуває нові методичні цілі. Представлений досвід проведення лекцій студентам і лікарям-інтернам на кафедрах терапевтичної й ортопедичної стоматології. The article is devoted to the peculiarities of the organization of lectures of dental disciplines according to the credit-modular system. The focus is placed on the fact that lecture is an organizational and methodological foundation for all forms of educational activities of the student, though it receives new methodological purpose. The experience of lectures delivered to students and interns at the departments of therapeutic and orthopedic dentistry is represented.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: лекція, кредитно-модульна система, стоматологічні дисципліни. lecture, credit-modular system, dental discipline.
Subjects: Medicine. Education
Teaching method
Divisions: Departments > Department of Orthopedic Dentistry
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 15 Apr 2019 11:47
Last Modified: 15 Apr 2019 11:47
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/4000

Actions (login required)

View Item View Item