Абрамов, С.В. and Байбаков, В.М. and Григоренко, Л.В. (2019) Особливості підготовки англомовних студентів молодших і старших курсів кафедр гігієнічного профілю у вищих навчальних медичних установах. Медична освіта, № 2 (82). pp. 6-10. ISSN 2414-5998 (Online), 1681-2751 (Print)
|
Text
Мед освіта Григоренко-Абрамов 2019.pdf Download (350kB) | Preview |
Abstract
У статті показано особливості підготовки англомовних студентів молодших і старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих навчальних медичних закладах. Встановлено, що для англомовних студентів молодших курсів більш актуально проведення семінарів - конференцій з дискусіями доповідей учасників, а для студентів старших курсів - рішення ситуаційних завдань з аналізом нормативних документів по темі практичного заняття, оцінка факторів навколишнього середовища за допомогою приладів, ведення протокольних зошитів по темам практичних занять і СРС, проміжний і підсумковий контроль по тестах з бази "Крок-2", що обумовлено особливостями навчальної програми з гігієни для іноземних студентів 3 і 6 курсів по спеціальності "Лікувальна справа". The article describes peculiarities of training English-speaking students of junior and senior years of study in the hygienic profile departments of medical schools. It has been established that for English-language students of junior year of study it is more relevant to hold seminars with discussion of participants’ reports, and for senior students – solution of situational tasks with the analysis of normative documents on the topic of practical classes, assessment of environmental factors with a help of devices, maintenance of protocols on the topics of practical classes and IWS, interim and final control on tests from “KROK-2”, due to the peculiarities of curriculum on hygiene for foreign students, which study on the 3rd and 6th courses on the specialty “General medicine”. The questionnaire, conducted among students of junior year of study (40 respondents), according to our own questionnaire, showed that foreign students spend less than 1 hour on training of theoretical subjects: 6 respondents (16.6%); 1–2 hours – 16 (44.4 %); 2–3 hours – 9 (25 %); more than 3 hours – 5 (13.8 %). English- speaking students spend less than 1 hour – 3 (8.3 %) when training for classes in the clinical disciplines; 1–2 hours – 11 (30.5 %); 2–3 hours – 11 (30.5 %); more than 3 hours – 3 (8.3 %). In particular, 25 % of respondents (69.4 %) are positively related to the IWS, a quarter of respondents – negatively (14 %). The majority of students find answers to the control questions from the topics in the Internet (36 %) and in the textbook (33.3 %), and the minority uses textbooks (28 %), which is caused by a decreasing an interest of students in studying.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI 10.11603/me.2414-5998.2019.2.10336 |
Uncontrolled Keywords: | семінар; гігієнічний профіль; самостійна робота; англомовні студенти; навколишнє середовище. seminar; hygienic profile; independent work of student (IWS); English-speaking students; environment. |
Subjects: | Teaching method |
Divisions: | Departments > Department of hygiene, ecology and occupational safety |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 07 Aug 2020 12:07 |
Last Modified: | 07 Aug 2020 12:07 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/5579 |
Actions (login required)
View Item |