До проблеми формування мотивації у студентів медичних вищих навчальних закладів

Николаєнко-Камишова, Тетяна (2019) До проблеми формування мотивації у студентів медичних вищих навчальних закладів. Психосоматична медицина та загальна практика, Т. 4 (№ 3). e0403-04215. ISSN 2519-8572

[img] Text
Николаєнко-Камишова Т.П..pdf

Download (218kB)
Official URL: https://uk.e-medjournal.com/index.php/psp

Abstract

Формування мотивацій студентів медичних спеціальностей, щодо реалізації успішності в навчанні при поступовому отриманні професійних навичок та клінічного мислення є головною метою освітянського процесу. Проводилось анкетування 43 студентів 5-6 курсів вищого навчального медичного закладу з метою оцінки мотиваційних важилів у формуванні професійного статусу. Розглядались питання що до ореєнтовності в обиранні професії лікаря, визначенні найбільш вагомих академічних предметів при навчанні та формуванні світогляду лікаря та основних мотиваційних стимулів що до професійного зростання, особиста оцінка відношення до стану власного здоров′я. Більшість опитуваних (70%) зазначили, що лікарська спеціальность обиралась під впливом батьків згідно дінастійним принципам. Процес навчання за схемою шкільного опитування та «домашнього завдання» вважалося доречним, тому що, в значній мірі, сприяє кращому розумінню предметів та самоорганізованості. Найбільш важливими базовими предметами для респондентів були анатомія, гістологія, фізіологія, фармакологія; бо вони є основою до розуміння етіопатогенезу та клінічних проявів захворювань. Одночасне вивчення цих дісиплін забеспечує базу при формуванні єдиного уявлення про функціонально-морфологічні особливості організму та наслідки порушень в прцесі розвитку захворювань. Великий вплив на зацікавленість студентів при вивченні клінічних дісциплін має визнання авторитету викладача. Проведення діспутів, мозкових штурмів, присутність студентів на клінічних конференціях дозволяє найбільш активно спілкуватися та висловлювати власні погляди на проблемні ситуації. Понад 20% студентів хотіли отримати досвід проведення дослідницької діяльності. Що до формування клінічного мислення – найбільш необхідними вважались клінічні розгляди з демонстрацією хворих з аналізом історії хвороби і подальшим проведенням прогностичної оцінки перебігу патологічного процесу. Найбільш зацікавленими у проведенні клінічних розглядів були слухачі, які працювали за сумісництвом в лікувальних закладах та безпосередньо спілкувалися з пацієтами. Виникнення ургентних ситуацій та необхідність надання допомоги хворим в періодчергування вимагало зосередженості та належної відповідальності. У формуваннімотиваційних принципів професійного становлення і успішності важливими вважалися: сам процес трудової діяльності – 72,1%, соціальне значення професії – 54,9%, можливістькар′єрного зростання - 41,7%, самостійність в прийнятті рішень – 25.4%. Перебування у атмосфері стаціонару, спостереження за хворими та викриття негативного безпосереднього впливу шкідливих звичок на перебіг захворювання вимагають проведенню ретельної оцінки та особистого зосередження на дотримуванні здорового образу життя. Лікар повинет бути авторитетом для хворого та прикладом для наслідування.

Item Type: Article
Additional Information: Николаєнко-Камишова Т. До проблеми формування мотивації у студентів медичних вищих навчальних закладів. PMGP [інтернет]. 07, Серпень 2019 [цит. за 28, Вересень 2021];4(3):e0403-04215. доступний у: https://uk.e-medjournal.com/index.php/psp/article/view/215
Subjects: Sociology
Medicine. Education
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Family Medicine FPE
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 11 Dec 2020 08:36
Last Modified: 17 Feb 2022 08:22
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6088

Actions (login required)

View Item View Item