Хоботова, Н.В. and Єхалов, В.В. (2021) Принципи навчання лікарів-інтернів різних спеціальностей. The decision of the Organizing Committee of the conference "Promising scientific researches of Eurasian scholars ‘2021" on May 18, 2021 (No 8). pp. 16-20. ISSN 2709-183X
Text
cp-bg-8-2021_P. 16-20.pdf Download (646kB) |
|
Text
ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ РІЗНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ.pdf Download (180kB) |
Abstract
Навчання лікарів - інтернів різних спеціальностей за модулем "Невідкладні стани" в плані підготовки до ліцензійного іспиту "Крок-3" пов'язано з певними труднощами. Спробою розрішення цієї проблеми співробітниками кафедр ФПО Дніпропетровської медичної академії МОЗ України було визначення низки методичних принципів як то: мотивації, безперервності, систематизації, аналогії, пересічності, конкретизації, самовдосконалення, тощо. Метою даного повідомлення стала потреба адаптувати педагогічні принципи до навчального процесу, де суб'єктом навчання є доросла людина. Післядипломна медична освіта, як сучасна наука базується на основі таких принципів: 1) принцип пріоритетності самостійного навчання; 2) принцип спільної діяльності; 3) принцип використання наявного досвіду;4) принцип індивідуального підходу; 5) принцип елективності навчання; 6) принцип рефлективності;7) принцип системності вчення;8) заохочення до індивідуальної творчості. Впровадження наведених навчальних принципів в повсякденну викладацьку діяльність буде сприяти оптимізації та успішності навчального процесу. Training doctors-interns of various specialties by theme "Emergencies" in preparation for the exam "Step-3" is associated with particular difficulties. In order to solve this problem postgraduate education of the department of Dnepropetrovsk Medical Academy, Ukraine has identified a number of methodological principles such as motivation, constancy, classification, analogy, specification, self, and others. The purpose of this message was the need to adapt the pedagogical principles to the educational process. Postgraduate medical education, modern science is based on the basis of such principles: 1) the priority of self-study; 2) joint activities; 3) the use of experiences; 4) individual approach; 5) elective study; 6) reflexivity; 7) systematic training; 8) individual creativity. Implementation of the above teaching principles in daily teaching activities will contribute to the optimization and the success of the educational process.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | лікар-інтерн; післядипломне медичне навчання; навчальний процес; doctors-interns; рostgraduate medical education; studying process. |
Subjects: | Medicine. Education Postgraduate education |
Divisions: | Departments > Department of Otorhinolaryngology Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 30 Aug 2021 15:35 |
Last Modified: | 30 Aug 2021 15:35 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6870 |
Actions (login required)
View Item |