Педагогічні умови формування універсальної ключової компетентності в інтенсивній терапії на першому етапі післядипломного навчання закладу вищої медичної освіти

Муризіна, О.Ю. (2021) Педагогічні умови формування універсальної ключової компетентності в інтенсивній терапії на першому етапі післядипломного навчання закладу вищої медичної освіти. International Journal of Education and Science = Міжнародний журнал освіти і науки, Vol. 4 (2). pp. 67-71. ISSN 2618-0553 (print), 2618-0561 (online)

[img] Text
Педагогічні умови формування універсальної ключової компетентності .pdf

Download (1MB)
Official URL: https://ijes.world

Abstract

Вступ: Інтенсивне життєзабезпечення пацієнта ‒ універсальна ключова компетентність лікарів всіх спеціальностей. Попередження, раннє виявлення і негайна корекція провісників життєзагрожуючих порушень ‒ структурні складові компетентності, яка має бути сформованою по всіх видах діяльності, забезпечуючи здатність і готовність кожного лікаря: діагностувати гострі патологічні стани, здійснювати реанімаційні заходи та інтенсивну терапію. Це вимагає складних професійних навичок, знань-вмінь, відношень і досвіду діяльності, які реалізуються і удосконалюються спеціалізованими освітніми системами, як навчання, засноване на результатах, перш за все віддалених − виходах для пацієнта. Мета: Поліпшити ефективність навчання, удосконалюючи освітні технології та якість їх викладання. Матеріали і Методи: Сучасне інтерактивне навчання з серцево-легеневої реанімації та ІТ у лікарів-інтернів всіх спеціальностей, яке удосконалювалося через зміни технологій інтенсивного ведення пацієнтів, технічного ускладнення систем моніторингу і життєзабезпечення. Результати: Освітнє середовище вузу дозволило вдосконалити педагогічний процес до рівня складної педагогічної системи. Компетентнісно-орієнтований підхід застосовувався при структурованому збільшенні знань-умінь, ускладненні вирішуваних системно-утворюючих завдань теоретичного, симуляційно- перцептивного і клінічного практичного тренінгу, визначаючи повне і цілісне засвоєння інваріантного змісту. Системне розв’язування задач різного рівня складності допомагало долати труднощі в навчанні при адекватному прийнятті результатів власної діяльності та її перспективи. Це посилювало мотивацію до професійної самоорганізації, розвиваючи фахові компетенції і ціннісне ставлення до професійної діяльності. Висновки: Професійна освіта дорослих на ранньому післядипломному етапі навчання реалізується як цілеспрямований педагогічний процес з комплексним удосконаленням професійної діяльнісної самоорганізації кожного лікаря в процесі набуття нових знань-умінь, технологічних і перцептивних дій, сприяючи просуванню особистості на нові рівні професійного саморозвитку, забезпечуючи становлення і зміцнення професійних компетентностей. Background: Intensive care is a universal professional key competence for doctors of all specializations. Preventive care, early detection and timely correction of precursors, life-threatening symptoms and complications, are its structural components that must ensure capabilities and readiness to diagnose acute pathologies and to provide efficient treatment for patients in critical conditions. It requires complex professional skills, know-hows, attitude and working experience which must be created by professional educational systems, focused on both near- and long-term outcomes for patients. Purpose: To increase effectiveness of medical education by improving related technologies and methodologies. Materials and Methods: Contemporary interactive education in cardio-respiratory resuscitation and intensive care for medical interns of all specializations which was improved in line with recent development of intensive care technologies and devices for patients’ monitoring and life support. Results: Our adaptive educational environment allowed to implement pedagogical process as a complex professional adult education system. Competency-oriented approach was used for structured accumulation of know-hows, increased complexity of systematic assignments for theoretical, simulated, and practical clinical training, thereby providing for comprehensive adoption of the invariant content. Systematic approach to assignments of variable complexity helped to overcome educational difficulties and adequately evaluate the results and perspectives of individual activities. It strengthened motivation for professional self-organization and developed related competencies and value-based attitude to professional activities. Conclusions: Adult professional education during early post-graduate stage is implemented as pedagogical process targeting comprehensive improvements of personal actionable self-organization while acquiring new know-hows, technological and perceptive actions and providing new levels of self-development and professional competencies.

Item Type: Article
Additional Information: https://doi.org/10.26697/ijes.2021.2.7
Uncontrolled Keywords: післядипломна вища медична освіта, інтенсивна терапія, реанімація, освіта на основі результатів, технологічне навчання. postgraduate medical education, intensive care, resuscitation, outcome-based education, technology enhanced learning.
Subjects: Teaching method
Postgraduate education
Divisions: Departments > Department of Obstetrics and Gynecology
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 18 Nov 2021 13:44
Last Modified: 18 Nov 2021 13:44
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6923

Actions (login required)

View Item View Item