Використання соціальних мереж у навчальному процесі вищого навчального закладу

Крижановський, А.Є. (2020) Використання соціальних мереж у навчальному процесі вищого навчального закладу. Актуальні питання гуманітарних наук, Вип 31 (т. 3). pp. 276-281. ISSN 2308-4855 (Print), 2308-4863 (Online)

[img] Text
крижановський 2.pdf

Download (326kB)
Official URL: http://www.aphn-journal.in.ua/

Abstract

У статті розглядається сутність використання соціальних мереж у навчальному процесі вищого навчального закладу. Висвітлені поняття «соціальна мережа» й «освітні технології». Завдяки ґрунтовному аналізу наукової літератури виокремлені типи соціальних мереж. Зазначено список освітніх та наукових соціальних мереж для розширеного доступу до освітніх ресурсів, які створюють умови для мобільності здобувачів та викладачів, покращення якості освіти та формування єдиного освітнього простору. Соціальні мережі надають можливість викладачам та здобувачам виступати активними творцями своїх інформаційних контентів, стимулювати обмін знаннями між професійними учасниками наукового й освітнього процесів. Охарактеризовано контенти наукових мереж Scientific Network та Scipeople, де можна створювати свій профіль, публікувати свої тези та статті. Визначено види освітніх технологій і наведено приклади форм навчальних занять, як-от традиційні та технології проблемного навчання. Під інноваційними методами у вищій освіті розуміються методи, які засновані на використанні сучасних досягнень науки й інформаційних технологій. Наголошено на тому, що інноваційні методи передбачають застосування активного навчання, як-от інтерактивні методи навчання, проблемне навчання, дослідницькі, тренінгові форми, модульно-рейтингові тощо. Автором визначено дидактичні матеріали для різних видів навчального процесу. Зазначено, що методологічною основою створення освітніх і науково-освітніх соціальних мереж є ідеологія управління знаннями в інформаційному суспільстві. Акцентується, що корпоративний портал – це програмне забезпечення для реалізації концепції «усе в одному місці через єдиний інтерфейс користувача». Доцільним є визначення того, що соціальні мережі є однією з нетрадиційних освітніх технологій. The article considers the essence of using social networks in the educational process of higher educational institutions. The concepts of “social network” and “educational technology” are highlighted. Thanks to a thorough analysis of the scientific literature, types of social networks are defined. The list of educational and scientific social networks for increased access to educational resources is specified, that create conditions for the mobility of applicants and lecturers, improve the quality of education and the formation of a single educational space. Social networks provide an opportunity for lecturers and applicants to be active creators of their information contents, to stimulate the exchange of knowledge between professional participants in scientific and educational processes. Described the contents of scientific networks Scientific Network and Scipeople where you can create your own profile and publish your thesis and articles. The types of educational technologies are determined and examples of training session forms such as traditional and technologies of problem-based teaching are given. Innovative methods in higher education are understood as methods based on the use of modern achievements of science and information technology. It is noted that innovative methods involve the use of active teaching methods such as interactive teaching methods, problem-based teaching, research, training forms, module-rating and etc. The author defines didactic materials for various types of educational process. It is noted that the methodological basis of creating educational and scientific-educational social networks is the ideology of knowledge management in the information society. It is emphasized that the corporate portal is the Internet software server for implementing the concept of “all in one place through a single user interface”. It is appropriate to determine that social networks are one of the non-traditional educational technologies

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: освітні технології, соціальні мережі, здобувачі, навчальний процес, освітні та наукові мережі, освітній портал; educational technologies, social networks, applicants, educational process, educational and scientific networks, educational portal.
Subjects: Fundamentals of Pedagogy
Medicine. Education
Divisions: Departments > Department of Orthopedic Dentistry
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 04 Oct 2021 13:50
Last Modified: 04 Oct 2021 13:53
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6962

Actions (login required)

View Item View Item