Borysova, T.P. and Vakulenko, L.I. and Riznyk, A.V. and Porokhnia, N.G. (2021) Situational tasks in teaching medical higher education students during the COVID-19 pandemic. The current stage of development of scientific and technological progress' 2021 : Conference proceedings (February 9, 2021) (No 15). pp. 87-91. ISSN 2709-1783
Text
sbor-ge15_2021-P. 87-91.pdf Download (706kB) |
Abstract
Проведено аналіз особливостей дистанційного навчання студентів – медиків в період пандемії Covid-19 на прикладі роботи з клінічними ситуаційними задачами. Рішення ситуаційних задач слід розглядати як важливу складову дистанційного навчального процесу. Така робота сприяє розвитку клінічного мислення, кращому засвоєнню теми, надає можливості формування загальних та фахових компетенцій як складової становлення кваліфікованого лікаря. Abstract. The analysis of distance education of medical students during a pandemic Covid-19 an example of situational with clinical applications. Solving situational problems should be considered as an important component of the distance learning process. This work contributes to the development of the clinical thinking, better digestion topics formation provides opportunities for general and professional competences as part of becoming a qualified physician.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | студенти вищого медичного закладу, дистанційне навчання, ситуаційні клінічні задачі; students of higher medical institution, distance learning, situational clinical tasks. |
Subjects: | Medicine. Education |
Divisions: | Departments > Department of Pediatrics 2 (formerly - hospital pediatrics 1) |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 02 May 2022 08:05 |
Last Modified: | 02 May 2022 08:06 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7451 |
Actions (login required)
View Item |