Medical education: innovations in teaching methods

Gurzhiy, O.V. (2022) Medical education: innovations in teaching methods. Перспективи та інновації науки (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина») (2(7)). pp. 15-22. ISSN 2786-4952 (Online)

[img] Text
1076-Текст статті-1078-1-10-20220219.pdf

Download (461kB)
Official URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/index

Abstract

Abstract. Bringing national medical education to the principles declared in modern international education is extremely necessary and is possible only with the implementation of innovative teaching methods. The purpose of this paper is an analytical review of modern methods of training health professionals to determine priorities in the latest strategies of medical education. Now the primary task is to understand effective educational practices, the introduction of research as a theoretical basis, the implementation of better and more mixed research methods, behavioral and organizational changes, the transfer of wealth into practice. Mobile technologies have the potential to improve the quality of education in basic medical education of students at the place of residence and beyond. Medical educators should be informed about the underlying socio-theoretical concepts, as well as the practical possibilities and limitations of their use. The CASE-study pilot program was designed to create opportunities for teaching the necessary interviews, assessing skills, encouraging peer interaction between teachers and students, and determining the direction of curriculum development. With the development of education, there has been a shift from the use of traditional teaching methods, such as didactic or mechanical teaching, to non-traditional teaching methods, such as watching role-playing games, modeling, live interviews and the use of virtual environments. Virtual modeling is a particularly unique learning opportunity for students, as it allows you to learn without the use of real life resources. Thanks to the Internet, students have the opportunity to take courses, at least at the level of viewing demonstration materials. Unique surgical operations, demonstrations of the latest equipment can be viewed both online and in videos. A synthetic approach to planning the content of medical education is needed, combining traditional, time-tested teaching methods, as well as innovative methods, modern tools (CASE-study, virtual modeling, simulation training, etc.), transfer of knowledge to patient-centered practice. Приведення вітчизняної медичної освіти до принципів, задекларованих в сучасній міжнародній освіті, є вкрай необхідним та є можливим лише за умови імплементації інноваційних методів викладання. Мета представленої роботи – аналітичний огляд сучасних методів підготовки медичних працівників для визначення пріоритетів в новітніх стратегіях медичної освіти. Натепер першорядним завданням є розуміння ефективних освітніх практик, впровадження дослідження в якості теоретичної основи, імплементація більш якісних і змішаних методів досліджень, поведінкові та організаційні зміни, передача надбань в практику. Мобільні технології мають потенціал для підвищення якості навчання в базовій медичній освіті студентів за місцем проживання і за його межами. Медичні викладачі повинні бути інформованими про закладені в основу соціально-теоретичні концепції, а також практичні можливості та обмеження їх використання. Експериментальна програма CASE-study була розроблена, щоб створити можливості для навчання необхідному інтерв'юванню, оцінки навичок, заохочення до колегіальної взаємодії між викладачами та слухачами, визначення напрямку розробки навчальних планів. З розвитком освіти відбувся перехід від використання традиційних методів навчання, таких як дидактичне або механічне вчення, до нетрадиційних методів навчання, таких як перегляд рольових ігор, моделювання, інтерв'ю в прямому ефірі і використання віртуальних середовищ. Віртуальне моделювання є особливо унікальною можливістю навчання для учнів, оскільки дозволяє вчитися без використання реальних життєвих ресурсів. Завдяки інтернету, студенти мають можливість проходити курси навчання, хоча б на рівні перегляду демонстраційних матеріалів. Унікальні хірургічні операції, демонстрації роботи новітнього обладнання можна переглядати як в онлайн режимі, так і у відеозаписах. Необхідний синтетичний підхід до планування змісту медичної освіти, що поєднує традиційні, перевірені часом методи викладання, а також інноваційні методики, сучасні засоби (CASE-study, віртуальне моделювання, симуляційний тренінг тощо), перенесення отриманих знань в практику, орієнтовану на пацієнта.

Item Type: Article
Additional Information: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-2(7)-18-22
Uncontrolled Keywords: mobile technologies, virtual modeling, distance learning, simulation trainings. мобільні технології, віртуальне моделювання, дистанційне навчання, симуляційні тренінги.
Subjects: Medicine. Education
Teaching method
Divisions: Departments > Department of Endocrinology
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 01 Nov 2022 10:54
Last Modified: 01 Nov 2022 10:54
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7898

Actions (login required)

View Item View Item