Інтенсив-курс з української мови як іноземної: теоретично-практичні засади

Губа, Л. and Перинець, К. (2022) Інтенсив-курс з української мови як іноземної: теоретично-практичні засади. Актуальні питання гуманітарних наук, Вип.53 (том 1). pp. 291-297. ISSN 2308-4855 (Print), 2308-4863 (Online)

[img] Text
стаття Губа Л.О., Перинець К.Ю_.pdf

Download (528kB)
Official URL: http://www.aphn-journal.in.ua/

Abstract

У статті обґрунтовано необхідність створення інтенсивного курсу з української мови як іноземної для студентів-медиків англомовної форми навчання. Пропонований посібник покликаний навчити студентів 1-го курсу вирішувати базові комунікативні завдання у повсякденному та професійному спілкуванні. Результатом навчання за цією програмою має стати оволодіння студентами мовою на рівні А1 / А2 та базовими поняттями професійного спілкування. Визначено, що розуміння основних принципів побудови нескладних комунікативних конструкцій забезпечується мінімальним обсягом та максимально спрощеним викладом теоретичного матеріалу. Запропоновано структуру курсу, що складається з двох частин, кожна з яких містить шість тематичних модулів-уроків, «нульову» тему (засвоєння абетки, графіки і навичок читання) та один урок на повторення та перевірку всіх засвоєних за час навчання навичок. Посібник розрахований на два семестри по 18 тижнів (72–90 годин). Розроблено модель уроку на тему: «Тіло людини і основні внутрішні органи. Самопочуття» (Іменник. Рід. Однина і множина. Конструкція «У мене є…». Дієслово «болить/болять»), що містить наступні елементи (з конкретними прикладами): перелік навичок, які студент має засвоїти при вивченні теми; вокабуляр уроку; граматичну тему; роботу з текстом; диктант; відпрацювання діалогічного мовлення: читання, заучування і відтворення діалогів, усне спілкування в межах заданої теми із залученням лексики щоденного використання; перелік навичок, якими оволоділи слухачі. Доведено, що комунікативна спрямованість та практична орієнтованість на базову медичну підготовку, характерні для кожної теми інтенсив-курсу, створюють мотиваційне середовище для досить швидкого та ефективного засвоєння української мови, вдосконалює мовленнєві навички студентів та підвищує рівень їхньої мотивації до навчального процесу. The article substantiates the need to create an intensive course in Ukrainian as a foreign language for medical students of the English language form of education. The proposed manual is designed to teach 1st year students to solve basic communication tasks in everyday and professional communication. Studying under this program will result in students’ acquisition of the language at the A1 / A2 levels and mastering basic concepts of professional communication. It is determined that the understanding of the basic principles of construction of simple communicative constructions is provided by a minimal volume and the simplest possible presentation of theoretical material. The structure of the course is proposed. It consists of 2 parts, each of which contains 6 thematic modules-lessons, a «zero» topic (learning the alphabet, graphics and acquiring reading skills) and 1 lesson for the revision and evaluation of all the skills learned during the training. The manual is designed for two terms of 18 weeks (72–90 hours). A lesson model was developed on the topic: «The human body and the main internal organs. Well-being» (Noun. Gender. Singular and plural. Construction: I have… . Verb: hurts/hurt), containing the following elements (with specific examples): a list of skills that the student must acquire when learning the topic; vocabulary of the lesson; grammatical topic; work with the text; dictation; practicing dialogical speech: reading, learning and reproducing dialogues, oral communication within a given topic with the involvement of the vocabulary of daily use; a list of skills mastered by the students. It has been proved that the communicative approach and practical orientation to basic medical training, characteristic for each topic of the intensive course, create a motivational environment for a fast and effective acquisition of the Ukrainian language, improves the speech skills of the students and increases the level of their motivation to the educational process.

Item Type: Article
Additional Information: http://aphn-journal.in.ua/archive/53_2022/part_1/53-1_2022.pdf
Uncontrolled Keywords: інтенсив-курс, українська мова як іноземна, англомовні студенти-медики, діалогічне мовлення; intensive course, Ukrainian as a foreign language, English speaking medical students, dialogical speech.
Subjects: Linguistics
Divisions: Departments > Department of Language Training
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 02 Nov 2022 09:40
Last Modified: 02 Nov 2022 09:40
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7899

Actions (login required)

View Item View Item