Вивчення українського національного гімну як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетенції на заняттях з УМІ

Губа, Л. and Перинець, К. (2022) Вивчення українського національного гімну як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетенції на заняттях з УМІ. Актуальні питання гуманітарних наук, Вип 56 (т. 1). pp. 183-189. ISSN 2308-4855 (Print), 2308-4863 (Online)

[img] Text
Стаття Губа Л.О., Перинець К.Ю_.pdf

Download (913kB)
Official URL: http://www.aphn-journal.in.ua/

Abstract

У статті розглянуто особливості вивчення та опрацювання українського національного гімну на заняттях з УМІ. Методичні розробки, засновані на різноманітних пісенних матеріалах, розглядаються як один із ефектив- них засобів формування лінгвокраїнознавчої компетенції у іноземних студентів. Підкреслено, що недостатня кількість публікацій в цьому напрямі відкриває широкі перспективи для подальших досліджень. Запропоновано модель заняття для студентів-іноземців за темою «Гімн України як засіб занурення в укра- їнський соціокультурний контекст і мовне середовище», що зумовлює вирішення наступних завдань: розкриття навчально-виховного потенціалу такого заняття в курсі УМІ; постановка цілей та задач; обґрунтування доціль- ності подачі лексичного і граматичного матеріалу; розробка моделі уроку з поясненнями кожного його елементу. Вважаємо, що опрацювання національного гімну на заняттях УМІ дає можливість осучаснити культурні, історичні та політичні відомості про Україну, наблизитися до розуміння характеру та менталітету українців. Така емоційна складова сприяє більш ефективному формуванню у іноземців мовленнєвої, мовної та лінгвокраї- нознавчої компетенцій. Виділено структурні елементи уроку: 1) вступну частину, в якій вводиться лексичний та аудіовізуальний матеріал для створення передумов сприйняття гімну іноземцями; 2) основну частину, що містить роз’яснення граматичних правил, підрядковий переклад з лексико-граматичним аналізом тексту та підсумкові вправи з граматики; 3) заключну частину, що об’єднує систематизацію досягнутих на уроці цілей та прослуховування (групове виконання) гімну з метою удосконалення мовленнєвих навичок. Зроблено висновки, що опрацювання національного гімну як важливої складової пісенного фонду українців в методиці викладання УМІ виконує навчальну, розвиваючу, освітню та емпатичну функції. The article deals with the peculiarities of studying and processing the Ukrainian national anthem in the lessons of foreign language. Methodological developments based on various song materials are considered as one of the effective means of forming linguistic and country-specific competence of foreign students. It is emphasized that the insufficient number of publications in this area opens wide prospects for further research. The model of a lesson for foreign students on the topic “The National Anthem of Ukraine as a means of immersion in the Ukrainian socio-cultural context and linguistic environment” is proposed, which leads to the solution of the following tasks: disclosure of the educational potential of such a lesson in the course of Ukrainian as a foreign language; setting goals and objectives; justification of the expediency of presenting lexical and grammatical material; development of a lesson model with explanations of each of its elements. We believe that studying the national anthem at Ukrainian as a foreign language classes gives an opportunity to modernize cultural, historical and political information about Ukraine, to get closer to understanding the character and mentality of Ukrainians. Such emotional component contributes to more effective formation of foreigners’ speech, linguistic and country-specific competences. The structural elements of the lesson are highlighted: 1) the introductory part, which introduces lexical and audiovisual material to create prerequisites for the perception of the anthem by foreigners; 2) the main part, which includes: explanation of grammatical rules, literal translation with lexical-grammatical analysis of the text and final grammar exercises; 3) the final part covers the systematization of the goals achieved during the lesson and listening (group performance) of the anthem in order to improve speech skills. It has been concluded that the study of the national anthem as an important component of the song fund of Ukrainians in the methodology of teaching Ukrainian as a foreign language performs educational, developmental and empathic functions.

Item Type: Article
Additional Information: DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/56-1-27
Uncontrolled Keywords: українська мова як іноземна, український гімн, пісенний матеріал, лінгвокраїнознавча компетенція; Ukrainian language as a foreign language, Ukrainian national anthem, song material, linguistic and country-specific competence.
Subjects: Fundamentals of Pedagogy
Divisions: Departments > Department of Language Training
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 28 Dec 2022 12:07
Last Modified: 28 Dec 2022 12:07
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8036

Actions (login required)

View Item View Item