Захист від недобросовісної реклами на ринку лікарських засобів в умовах пандемії Covid-19

Кодинець, А.О. and Дорошенко, О.Ф. and Волинець, І.П. and Петренко, В.О. and Білецький, В.В. (2022) Захист від недобросовісної реклами на ринку лікарських засобів в умовах пандемії Covid-19. Медичні перспективи = Medicni perspektivi (Medical perspectives) (4). pp. 231-238. ISSN 2307-0404 (print), 2786-4804 (online)

[img] Text
ЗАХИСТ ВІД НЕДОБРОСОВІСНОЇ РЕКЛАМИ.pdf

Download (485kB)
Official URL: https://medpers.dmu.edu.ua/

Abstract

У статті розкрито проблеми й перспективи протидії недобросовісній рекламі лікарських засобів в умовах пандемії COVID19. На прикладі країн США та України проаналізовано критерії заборони рекламування лікарських засобів шляхом дослідження наукових джерел, міжнародних та вітчизняних нормативно-правових актів, приписів, настанов державних органів тощо. Визначено відмінності та специфіку нормативних вимог до реклами лікарських засобів в Україні та США. Встановлено, що в США дозволено рекламувати рецептурні лікарські засоби, а в Україні введено заборону до рекламування «противірусних препаратів прямої дії». Звернено увагу на кваліфікації розподілу рекламних гасел у США, який надав змогу провести аналогію з українською рекламою лікарських засобів. Доведено, що окремі фармацевтичні виробники, надаючи рекламодавцям неповну інформацію про лікарський засіб, можуть вводити споживачів в оману щодо ефективності його дії. Продемонстровано випадки протидії поширенню неправдивих відомостей про властивості лікарських засобів Антимонопольним комітетом України, які почастішали у зв’язку з появою штаму SARS-CoV-2 у 2019 році. Вказано на переваги та недоліки повної заборони лікарських засобів на телебаченні та радіо, а також інших засобах масової інформації у зв’язку з набранням чинності рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про стан національної системи охорони здоров’я та невідкладні заходи щодо забезпечення громадян України медичною допомогою» від 30 липня 2021 року. Запропоновано в якості альтернативи повної відмови від реклами лікарських засобів запровадження механізму «корегуючої реклами», яка активно застосовується в США та полягає у виправленні або внесенні поправок до вже оприлюдненої реклами лікарських засобів та усуває твердження, які вводять в оману споживачів, містять неповну, неточну, неправдиву інформацію про лікарський засіб

Item Type: Article
Additional Information: DOI: 10.26641/2307-0404.2022.4.271235
Uncontrolled Keywords: лікарські засоби, недобросовісна реклама, інтелектуальна власність, COVID-19, правовий захист, недобросовісна конкуренція; medicines, unfair advertising, intellectual property, COVID-19, legal protection, unfair competition
Subjects: Social medicine
Divisions: Departments > Department of Internal Medicine
Depositing User: Ирина Медведева
Date Deposited: 24 May 2023 06:55
Last Modified: 24 May 2023 06:55
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8379

Actions (login required)

View Item View Item