Молодь та довкілля: чи достатньо знань про проблеми для екологічної свідомості?

Яровенко, С. and Площенко, Ю. (2023) Молодь та довкілля: чи достатньо знань про проблеми для екологічної свідомості? International Science Journal of Education & Linguistics, Т. 2 (№ 3). pp. 23-35. ISSN ISSN: 2720-684X

[img] Text
j.isjel.20230203.04.pdf

Download (310kB)
Official URL: https://isg-journal.com/isjel

Abstract

Сьогодні наше покоління постало перед необхідністю негайного вирішення багатьох екологічних проблем, більшість з яких ставить під- питання можливість подальшого існування людини. Саме екологія покликана сформувати новий світогляд сучасного людства, що істотно змінює її соціальні функції. Для досягнення успіху необхідно підвищувати відсоток людей у суспільстві з наявними екологічними знаннями, що обумовить екологічну свідомість та подалі збільшить вірогідність появи такого типу поведінки, який націлений на збереження довкілля. Метою роботи стало виявити наявність екологічних знань та екологічної свідомості у студентів різного віку, які обрали для себе три різні напрямки навчання та визначити шляхи їх покращення. Дослідження проводилось за відкритим дизайном, шляхом проспективного когортного анкетування на базі безкоштовного онлайн-сервісу «Google forms» серед студентів технічного, медичного та гуманітарного профілю. Статистичну обробку даних проводили за допомогою програмного пакету Statistica 6.0. Отримані результати показали, що студентська молодь м. Дніпро, незалежно від віку, статі та обраного фаху навчання має однаковий рівень знань щодо екологічної ситуації в регіоні та однаково трактує поняття соціальної екології, а переважна більшість незадоволені екологічною ситуацією в регіоні. Реальна екологічна свідомість наявна на низькому рівні. Жінки більше уваги приділяють екологічним проблемам регіону та світу та частіше демонструють прихильність до підтримки екологічно дружньої діяльності. Найважливішим у підвищенні екологічної свідомості студентської молоді є не тільки отримання власне знань, а перехід до активної громадянської позиції. Це можливо шляхом залучення молоді у різноманітні акції, які нададуть поштовх до реальних дій по покращенню довкілля в місцевій громаді. Інформацію потрібно надавати тими шляхами, якими вони звикли її отримувати – через соціальні мережі та інформаційні канали, вона може бути гендерно – орієнтована. Today, our generation is challenged by the need to immediately solve many environmental problems, most of which call into question the possibility of continuing human existence. It is ecology that is supposed to form a new worldview of modern humanity, which significantly changes its social functions. To succeed, it is necessary to increase the percentage of people in society with environmental knowledge, which will lead to environmental awareness and further increase the possibility of the appearance of a type of behaviour aimed at preserving the environment. The main goal of the study was to identify the availability of environmental knowledge and environmental awareness among students of different ages who have chosen three different areas of study and to identify ways to improve them. The study was conducted using an open design, by way of a prospective cohort questionnaire based on the free online service «Google forms» among students of technical, medical and humanities profiles. Statistical data processing was performed using the Statistica 6.0 software package. The results showed that students in Dnipro, regardless of age, gender and chosen speciality, have the same level of knowledge about the environmental situation in the region and the same interpretation of the concept of social ecology, and the overall majority are unsatisfied with the environmental situation in the region. Real environmental awareness is low. Women pay more attention to environmental problems in the region and the world and are more likely to demonstrate a preference for supporting environmentally friendly activities. The most important thing in raising the environmental awareness of students is not only to gain knowledge, but also to transition to an active civic position. This can be done by involving young people in various events that will give a boost to real actions to improve the environment in the local community. Information should be provided in the ways they are used to receiving it - through social networks and information sources, and it can be gender-oriented.

Item Type: Article
Additional Information: https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230203.04
Uncontrolled Keywords: соціальна екологія, екологічна свідомість, молодь, гендерна різниця. social ecology, environmental awareness, youth, gender difference.
Subjects: Medicine. Education
Teaching method
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 06 Jun 2023 10:43
Last Modified: 06 Jun 2023 10:43
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8411

Actions (login required)

View Item View Item