Впровадження концепції безперервної професійної освіти для лікарів анестезіологів, неврологів і нейрохірургів

Дзяк, Л.А. and Клигуненко, О.М. and Кравець, О.В. and Зозуля, О.О. (2022) Впровадження концепції безперервної професійної освіти для лікарів анестезіологів, неврологів і нейрохірургів. Медицина невідкладних станів = Emergency Medicine, Т. 18 (№ 5). pp. 57-60. ISSN 2224-0586 (print), 2307-1230 (online)

[img] Text
проблеми.pdf

Download (872kB)
Official URL: http://www.mif-ua.com/archive/zhurnal-meditsina-ne...

Abstract

У статті поданий огляд літератури та дані власного досвіду в галузі післядипломної освіти лікарів у сучасних умовах. Безперервний професійний розвиток фахівців у сфері охорони здоров’я — це постійний процес навчання та вдосконалення професійних компетентностей фахівців після здобуття ними вищої освіти у сфері охорони здоров’я та проходження післядипломної освіти в інтернатурі. Головною відмінністю безперервної медичної освіти (БМО) від традиційної є проведення освітніх заходів без орієнтації на якусь навчальну програму. Донедавна ми ще проводили навчання за структурованими програмами, акредитованими МОЗ України, але зараз вже впроваджені вузькотематичні курси, що враховують потреби охорони здоров’я регіону. Такі тематичні курси з можливістю поглибленого процедурного навчання дозволяють підвищити компетентність лікарів різних спеціальностей за темами, актуальними для охорони здоров’я області. Поєднання нами двох освітніх систем дозволило підняти результативність навчання з 4-го рівня (компетентність) до 6-го рівня (здоров’я пацієнта) знань у піраміді БМО, що підтвердилося підвищенням ефективності атестації лікарів анестезіологів, неврологів та нейрохірургів, що проводиться раз на 5 років МОЗ України на регіональному та національному рівнях. The article presents a review of the literature and personal experience in the field of postgraduate education of doctors in modern conditions. Continuing professional development of health professionals is a continuous process of training and improving the professional competencies of professionals after getting higher education in health care and postgraduate education in internships. The main difference between continuing medical education and traditional one is providing educational activities without focusing on any training program. Until recently, we conducted training on structured programs accredited by the Ministry of Health of Ukraine, but now we have introduced narrow thematic courses that take into account the health needs of the region. Such thematic courses with the possibility of in-depth procedural trai­ning allow increasing the competence of doctors of different specialties on topics relevant to the health of the region. Our combination of two educational systems allowed us to raise the effectiveness of training from level 4 (competence) to level 6 (patient health) in the continuing medical education pyramid, which was confirmed by increasing the efficiency of attestation of doctors: anesthesiologists, neurologists and neurosurgeons, conducted every 5 years at the regional and national levels.

Item Type: Article
Additional Information: doi: http://dx.doi.org/10.22141/2224-0586.18.5.2022.1511
Uncontrolled Keywords: післядипломна освіта; освітні системи; безперервний професійний розвиток; анесте­зіологія; неврологія; нейрохірургія. postgraduate education; educational systems; conti­nuous professional development; anesthesiology; neurology; neurosurgery.
Subjects: Medicine. Education
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 14 Dec 2023 13:26
Last Modified: 14 Dec 2023 13:26
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8727

Actions (login required)

View Item View Item