Звягіна, Г.О. and Потоцька, О.І. and Кірсанова, О.В. and Макєєва, Л.В. (2023) Оптимізація навчальної діяльності кафедр морфологічного профілю Запорізького державного медико-фармацевтичного університету. Морфологія = Morphologia, 17 (3). pp. 155-159. ISSN 1997-9665
Text
Оптимізація навчальної...pdf Download (412kB) |
Abstract
Процес оптимізації навчальної діяльності як явище, що дає можливість досягати максимальних результатів при мінімальних витратах часу є широко застосовуваним явищем у різних галузях наук. Саме у педагогіці він застосовується ще з минулого століття. Але форми і методи оптимізації постійно потребують удосконалення і відбору залежно від конкретної ситуації навчання. Мета. Кафедри морфологічного профілю, що працюють зі студентами 1-2 курсу медичних університетів під час військового стану виробили свої оптимальні методи навчання. Саме їх діяльність лягла в основу нашого дослідження. Методи. Серед використаних нами у статті методів присутні як теоретичні – сходження від абстрактного до конкретного, комплексні – практичного спрямування – аналізу, синтезу, індукції; серед спеціальних ‒компонентного аналізу. Результати. Застосування принципу оптимальності дозволяє збалансовувати усі елементи навчального процесу. Така робота має декілька основних етапів,таких як: оцінювання стану існуючого освітнього процесу; виділення мети та завдань оптимізації; вибір форм і методів проведення лекційних, практичних занять, поточного та проміжного контролю, внесення коректив відповідно до мети. І, звісно, оцінювання результатів з точки зору оптимальності використаного часу і докладених зусиль. Тож організаційні форми роботи в процесі навчання можуть бути скориговані. Використані методичні та навчальні матеріали мають відповідати програмі навчання, бути інформативними, логічними та послідовними. Лише такі матеріали вдало доповнять технічні засоби забезпечення навчального процесу. Велику роль в оптимізації процесу навчання відіграють сучасні технології, такі як анатомічний стіл Аnatomage, 3D Ogranon Anatomy VR, симулятор віртуальних лабораторій «Labster». Підсумок. Оптимізація навчальної діяльності на кафедрах морфологічного профілю Запорізького державного медико-фармацевтичного університету проводиться системно і постійно. Дистанційне навчання, яке було впроваджене під час військового стану, примусило переглянути форми і методи оптимізації, які були використані в процесі навчання. Тож вдосконалення існуючих та напрацювання нових методів оптимізації навчального процесу на кафедрах морфологічного профілю постійно змінюватиметься відповідно до обставин.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.26641/1997-9665.2023.3.155-159 |
Uncontrolled Keywords: | оптимізація, принцип оптимальності, морфологічний профіль, критерії оптимальності |
Subjects: | Medicine. Education Morphology |
Divisions: | University periodicals > Morphology |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 17 May 2024 12:13 |
Last Modified: | 17 May 2024 12:13 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8928 |
Actions (login required)
View Item |