Порівняльна оцінка офлайн- та онлайн-навчання латинської та української мови за професійним спрямуванням (за результатами анкетування студентів-медиків)

Філат, Т.В. and Сидора, М.Ю. and Запорожець, О.С. (2024) Порівняльна оцінка офлайн- та онлайн-навчання латинської та української мови за професійним спрямуванням (за результатами анкетування студентів-медиків). Актуальні питання гуманітарних наук, 74 (2). pp. 381-388. ISSN 2308-4855 (Print), 2308-4863 (Online)

[img] Text
63.pdf

Download (369kB)
Official URL: http://www.aphn-journal.in.ua/

Abstract

У статті наведено та проаналізовано результати анкетування щодо порівняння офлайн- та онлайн-навчання латинської та української мови за професійним спрямуванням. З огляду на те, що освітній процес в Україні вже четвертий рік відбувається або в онлайн-формі, або в комбінованій формі, актуальним питанням є визначення особливостей, переваг та недоліків цих форм навчання та розроблення шляхів їх удосконалення. З цією метою було проведено анкетування серед студентів І курсу спеціальності «Медицина» Дніпровського державного медичного університету, яким було запропоновано дати порівняльну характеристику офлайн- та онлайн-форм навчання мов. Питання анкети охоплювали різні аспекти навчальної діяльності: організацію навчального процесу, соціальну складову, самоорганізацію та самоконтроль. Також зроблено порівняльну оцінку викладання мов у закладах середньої освіти, де навчались опитані, та в університеті. За результатами анкетування визначено, що переважна більшість опитаних оцінює за усіма питаннями офлайн вище, ніж онлайн (різниця між позитивними оцінками становить від 1% до 20%). Значущо нижче опитувані оцінювали онлайн з таких питань, як розуміння теоретичного матеріалу, здатність концентруватись, вплив сторонніх джерел на уважність під час занять, контроль викладача, робочі відносини та спілкування з викладачем та одногрупниками, хоча можливість користуватись допомогою та результатами чужої роботи в онлайн оцінена вище. Винятком є питання про забезпечення та якість наочних матеріалів, яке одержало більше позитивних оцінок в онлайн-формі, що зумовлено широким спектром розроблених на сьогодні ефективних та різноманітних комп’ютерних засобів та інструментів, які дозволяють удосконалити наочні методи навчання. Також визначено, що рівень викладання мов у закладах середньої освіти респонденти оцінили суттєво нижче, ніж в університеті, що потребує активної комплексної роботи з удосконалення навчального процесу на всіх освітніх рівнях. Зроблено висновок, що переважною формою вивчення мов має бути офлайн як більш прийнятна для набуття мовних та мовленнєвих навичок. The article presents and analyzes the results of a questionnaire regarding the comparison of offline and online learning of the Latin and Ukrainian languages for specific purposes. Considering the fact that the educational process in Ukraine has been taking place either online or in a combined form for the fourth year, an urgent issue is the determination of the features, advantages and disadvantages of these forms of education and the development of ways to improve them. For this purpose, a questionnaire was conducted among students of the 1st year, specialty “Medicine” of the Dnipro State Medical University, who were asked to give a comparative description of offline and online forms of language learning. Questionnaire questions covered various aspects of educational activity: organization of the educational process, social component, self-organization and self-control. A comparative assessment of language teaching in secondary education institutions, where the respondents received education, and at the university was made as well. Based on the results of the questionnaire, it was determined that the vast majority of respondents rated offline higher than online on all issues (the difference between positive ratings ranges from 1% to 20%). Respondents rated online significantly lower on issues such as understanding of theoretical material, ability to concentrate, influence of external sources on attentiveness during classes, teacher control, working relationships and communication with the teacher and classmates, although the opportunity to use help and the results of other people’s work online is rated higher. The exception is the issue of the provision and quality of visual aids, which received more positive evaluations in the online form, which is due to the wide range of effective and diverse computer tools and tools developed today, which allow improving visual teaching methods. An exception is the issue of provision and quality of visual materials, which received more positive estimates in the online form. It was also determined that the respondents assessed the level of language teaching in secondary education institutions as significantly lower than at the university, which requires active comprehensive work to improve the educational process at all educational levels. It was concluded that the preferred form of language learning should be offline as it is more acceptable for acquiring language and speech skills.

Item Type: Article
Additional Information: DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/74-2-61, http://www.aphn-journal.in.ua/archive/74_2024/part_2/63.pdf
Uncontrolled Keywords: латинська мова, українська мова за професійним спрямуванням, професійна медична мова,офлайн-навчання, онлайн-навчання, анкетування, здобувачі вищої медичної освіти. Latin language, Ukrainian language for specific purposes, professional medical language, offline learning, online learning, questionnaire, higher medical education seekers.
Subjects: Teaching method
Divisions: Departments > Department of Humanities
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 13 Nov 2024 11:47
Last Modified: 13 Nov 2024 11:47
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9186

Actions (login required)

View Item View Item