Психосоматичні розбіжності в здобувачів освіти анестезіологічного профілю різного рівня

Кравець, О. and Площенко, Ю. and Єхалов, В. and Минка, Н. (2025) Психосоматичні розбіжності в здобувачів освіти анестезіологічного профілю різного рівня. International Science Journal of Education & Linguistics, 4 (2). pp. 91-101. ISSN 2720-684X

[img] Text
Психосоматичніj.isjel.20250402.08.pdf

Download (404kB)
Official URL: https://isg-journal.com/isjel/

Abstract

Проведені серед медичних працівників спостереження вказують на високий ризик психосоматичних розладів в підрозділах підвищеного професійного стресу в порівняні з тими медиками, вузька спеціалізація яких не пов’язана з високою стресогенністю. Було досліджено психосоматичні девіації за три роки воєнного стану в здобувачів медичної освіти за фахом «Анестезіологія та інтенсивна терапія» під час розгорнутих бойових дій із залученням анонімного анкетування. Показники глобального індексу тяжкості дистресу, загальної кількості визначених симптомів та індексу симптоматичного наявного дистресу не перетинали меж закордонних та вітчизняних «точок відгородження» в усіх респондентів. Результат аналізу відповідей студентів та інтернів продемонстрував незначне перевищення за всіма субшкалами результатів спостережень інших дослідників в загальній групі медичних студентів, проте вони поступалися результатам групи студентів посиленого ризику. Проте всі отримані результати молодших груп не досягали межі середніх показників. В лікарському середовищі з певним стажем роботи показники за субшкалами «тривожності» та «додаткових ознак» перевищували середній загальний рівень та прогресували зі збільшенням робочого стажу. Нагальною проблемою сьогодення є розробка валідних психотерапевтичних програм та їх впровадження до роботи зі здобувачами медичної освіти за фахом «Анестезіологія та інтенсивна терапія». Observations conducted among medical workers indicate a high risk of psychosomatic disorders in units of increased professional stress compared to those doctors whose narrow specialization is not associated with high stress. Psychosomatic deviations were studied for three years of martial law in medical education applicants in the specialty "Anesthesiology and Intensive Care" during extensive hostilities with the involvement of anonymous questionnaires. The indicators of the global distress severity index, the total number of identified symptoms and the index of symptomatic existing distress did not cross the boundaries of foreign and domestic "fence points" in all respondents. The result of the analysis of the responses of students and interns demonstrated a slight excess of all subscales of the results of observations of other researchers in the general group of medical students, but they were inferior to the results of the group of students at increased risk. However, all the results obtained in the younger groups did not reach the average limits. In the medical environment with a certain length of work experience, the indicators on the subscales of "anxiety" and "additional symptoms" exceeded the average general level and progressed with increasing length of work. The urgent problem of today is the development of valid psychotherapeutic programs and their implementation in work with medical students in the specialty "Anesthesiology and Intensive Care".

Item Type: Article
Additional Information: https://doi/org/10.46299/j.isjel.20250402.08
Uncontrolled Keywords: стрес, психосоматичні розлади, анестезіологія, інтенсивна терапія, студенти, інтерни, практичні лікарі. stress, psychosomatic disorders, anesthesiology, intensive care, students, interns, practicing doctors.
Subjects: Medicine. Education
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 24 Jun 2025 10:30
Last Modified: 24 Jun 2025 10:30
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9468

Actions (login required)

View Item View Item