Shchudro, S.A. (2019) Adolescents’ mental health component in Ukraine. Збірник наукових статей Київського міжнародного університету й Інституту соціальної та політичної психології НАПН України. Серія: «Психологічні науки: проблеми і здобутки», В. 1-2 (13-14). pp. 476-500. ISSN 2522-4093
Text
Щудро 2019-страницы28-52.pdf Download (285kB) |
Abstract
The problem of mental health care has been very urgent around the world lately. Сhild’s mental health is an important component of overall health; it provides a balance of the individual with the environment and society. The purpose of the work is to conduct a theoretical analysis of the studies of the mental component of adolescents’ mental health in order to identify ways of reforming the secondary school education system and preserving the health of the future generation. Проблема охорони психічного здоров’я в усьому світі останнім часом є дуже актуальною. Психічне здоров’я дитини є важливим складником загального здоров’я, воно забезпечує рівновагу індивідууму з навколишнім середовищем і суспільством. Мета роботи полягала в проведенні теоретичного аналізу досліджень психічного складника здоров’я підлітків для визначення шляхів реформування системи загальної середньої освіти й збереження здоров’я майбутнього покоління. Дослідження психологічних особливостей юнаків і дівчат 14 − 16 років показало, що серед учнів, які навчались в інноваційних закладах, визначалися такі кластери: характерологічний, тривожнісний, акцентуйовано-темпераментно-логічний, невротичний, нервово-психічний, координаційний, навчально-значущий, пізнавально-значущий, зорово-моторний, зорово-сенсорний. Оцінка психогігієнічних показників в учнів свідчить, що серед підлітків виокремлюється значний відсоток високих за значенням показників нейротизму, ситуаційної та особистісної тривожності, а також таких типів акцентуацій особистості, як гіпертимний, екзальтований, циклотимічний, що суттєво впливає на формування внутрішньої картини хвороби в підлітків. Охорона здоров’я дітей і підлітків – одне з найголовніших завдань, оскільки воно визначає здоров’я, благополуччя та прогрес нації. Кризові явища та низький соціально-економічний рівень суспільства, несприятливі екологічні чинники, бездуховність, бідність, незбалансоване харчування, навчальне навантаження, недостатня рухлива активність, стрес, насильство, відсутність змістовного дозвілля – причини негативних тенденцій у стані здоров’я дітей і підлітків, що потребує розробки нових підходів до формування та поліпшення їхнього здоров’я. Теорія профілактичної медицини розглядає систему “підлітки-школа-сім’я-середовище” як відкриту динамічну систему, яка досягає оптимуму свого функціонування лише за умов тісної взаємодії кожної з ланок системи: структури та функцій організму, особистісних факторів, активності та участі, факторів навколишнього середовища. Пріоритетну позицію серед факторів життєдіяльності підлітків займають школа та сім’я. Різні аспекти шкільної та сімейної медицини досліджені багатьма науковцями, проте проблема психічного складника здоров’я дітей і підлітків і її вплив на соматичний і соціальний складники ще далека від остаточного розв’язання.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | adolescents, health, psyche, school, family, environment. підлітки, здоров’я, психіка, школа, сім’я, середовище. |
Subjects: | Preventive medicine |
Divisions: | Departments > Department of hygiene, ecology and occupational safety |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 12 Oct 2020 12:42 |
Last Modified: | 12 Oct 2020 12:42 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/5843 |
Actions (login required)
View Item |