Kramar, S.B. and Nazarova, D.I. and Zharikov, N.Y. and Lukianenko, D.M. and Hryhorenko, L.V. and Shevchenko, I.N. and Baibakov, V.M. and Stepanskyi, D.O. (2015) Role of lecture in the modern education system. European Applied Sciences, № 4. pp. 22-24.
Text
Журнал EAS-2015 №4 англ. метод. статья Григоренко, Лукьяненко и др_.pdf Download (1MB) |
Abstract
In the article review discusses topical issues towards numerous forms of presentation as well as lecture: basic principles of lecture material preparing, basic points of the lecture standardization, modern technological capabilities providing while preparing lectures, motivational capabilities of lectures for students. High requirements for professional training on the subject, the information technologies accelerated development, ability for scientific and pedagogical activity — such requirements should be carried out for University lecturer. Today should be appointed the skills focused on a foreign language and a communication with native speakers. Lecture form of the teachers’ activity should be focused on an audience’s attention for a long period of time. Therefore, careful preparation on the lecture, accumulation of new scientific data, choice of modern technologies for presentation, adaptation of lectures in order to suit the audience, connection between theoretical topics with practical assignment should be carried out on the practical clinical activities, individual approach of the lecturer as well as themes presentation are key components for teachers’ activity during lecture preparation and presentation of material. В статье обсуждаются актуальные вопросы такой формы изложения материала как лекция: основные принципы подготовки лекционного материала, стандартизация основных положений лекции, использование современных технологических возможностей в подготовке лекций, мотивационные возможности лекций для работы со студентами. Высокие требования к профессиональной подготовке по предмету, ускоренное развитие информационных технологий, задатки к научной и педагогической работе — такие требования всегда выдвигались к лектору вуза. На сегодняшний день к ним прибавилось знание иностранного языка и свободное общение с носителями языка. Лекционная форма работы требует от преподавателя умения удерживать внимание аудитории на протяжении относительно длительного времени. Поэтому тщательная подготовка лекции, накопление новых научных данных, выбор современных технологий для изложения материала, адаптация лекции под особенности аудитории слушателей, связь теоретической темы с применением данных знаний в клинической практической деятельности, индивидуальный подход лектора к изложению темы — это основные составляющие при подготовке к лекционной форме изложения материала.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | lecture, students, educational activity. лекция, студенты, преподавание. |
Subjects: | Medicine. Education Educational work |
Divisions: | Departments > Department of hygiene, ecology and occupational safety |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 03 Oct 2016 11:46 |
Last Modified: | 03 Oct 2016 11:46 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/1001 |
Actions (login required)
View Item |