Єфімова, Н.О. and Височина, І.Л. (2022) ЕКГ діагностика, як одна з головних компетенцій в практиці сімейного лікаря – шдяхи удосконалення. Наукові перспективи (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія») (5(23)). pp. 580-590. ISSN 2708-7530
Text
ЕКГ ДІАГНОСТИКА, ЯК....pdf Download (416kB) |
Abstract
Електрокардіографія (ЕКГ) – широко розповсюджений метод діагностики роботи серця в графічному зображенні, який дозволяє якнайшвидше виявити проблему в діяльності серця. В публікації представлено досвід проведення циклу тематичного удосконалення (ТУ) «ЕКГ в практиці сімейного лікаря» з використанням комплексного аналізу виявлення прогалин знань з питання клінічної ЕКГ-діагностики з елементами персоніфікованого підходу щодо їх корекції. Стаття присвячена питанням оптимізації та удосконалення післядипломної підготовки сімейних лікарів з ЕКГ діагностики. Володіння цим методом є однією із основних компетенцій фахівців первинної ланки, отже, ЕКГ – найбільш простий і, разом з тим, вкрай інформативний метод обстеження пацієнта. Виходячи із сучасних вимог до підготовки кваліфікованих спеціалістів, наявна необхідність у вдосконаленні технологій викладання клінічної ЕКГ, що може бути забезпеченим формуванням чіткого алгоритму послідовних дій, який в повсякденній практиці сімейного лікаря в ідеалі повинен використовуватися на рівні роботи безумовного рефлексу. Метою нашої роботи була – розробка та удосконалення алгоритму дій при аналізі клінічної ЕКГ в практиці сімейного лікаря з урахуванням персоніфіковано виявлених прогалин знань лікарів амбулаторної практики. У відповідності до поставлених задач дослідження, використано партисипативні методики викладання. Запропоновані підходи до формування та/або уніфікації навички алгоритмізації дій при оцінці ЕКГ за умов комфортного психологічного спілкування суттєво підвищують ефективність підготовки лікарів. Слухачі циклу стають учасниками спільної роботи, занурюються в атмосферу співробітництва разом з викладачами кафедри, ретельно проводять загальну оцінку ЕКГ за наведеним алгоритмом, аналізують варіанти нормальної ЕКГ, розбирають схематичний супровід, формулюють критерії діагностики. Для узагальнення та відробки навички розшифровки ЕКГ, курсанти аналізують клінічні випадки з реальної практики, самостійно або в команді визначають тактику сімейного лікаря, що дозволяє відпрацьовувати алгоритм та послідовність дій, що в подальшому може бути використано у власній професійній діяльності. Особлива увага приділяється тим аспектам з розшифровки ЕКГ, які мають прогалини знань у слухачів, що дозволяє персоніфікувати удосконалення навички з клінічної ЕКГ-діагностики. Після завершення циклу, сімейні лікарі обов’язково проходять анкетування, складають заключний іспит та завжди мають зворотній зв'язок щодо задовольняння від очікувань на початку навчання та тих результатів, які мають місце після двотижневого спілкування та навчання на даному циклі ТУ. За нашими даними, за рахунок оволодіння запропонованим алгоритмом розшифровки ЕКГ, набутий рівень навички аналізу ЕКГ та її ефективність після закінчення циклу є значно вищим ніж був на початку ТУ (в межах 84,3% - 92,1%). Таким чином, комплексний підхід викладання циклу ТУ з ЕКГ-діагностики з елементами персоніфікованого підходу в навчанні та використання партисипативних методик навчання є методологічно обґрунтованим та ефективним інструментом, який може бути рекомендований для вирішення завдання підвищення професійних компетенцій сімейних лікарів
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.52058/2708-7530-2022-5(23)-580-590 |
Uncontrolled Keywords: | тематичне удосконалення, ЕКГ-діагностика, лікар загальної практики-сімейний лікар |
Subjects: | Family Medicine |
Divisions: | Faculty of Postgraduate Education > Department of Family Medicine FPE |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 31 May 2023 11:01 |
Last Modified: | 31 May 2023 11:01 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8399 |
Actions (login required)
View Item |