Захаров, С.В. and Русакова, О.О. and Смольянова, О.В. (2023) Мотиваційно-емоційні аспекти вибору професії лікаря вступниками медичного закладу вищої освіти. Медична освіта = Medical Education, В. 99 (№ 1). pp. 35-41. ISSN 1681-2751 (print), 2414-5998 (online)
Text
Захаров С.В., Русакова О.А., Смольянова О.В. Мотиваційно-емоційні аспекти вибору професії лікаря вступниками МЗВО.pdf Download (304kB) |
Abstract
Розуміння мотивації вступників медичного вишу є вкрай важливим під час підготовки компетентного конкурентного фахівця, оскільки мотивована особа готова докладати та підтримувати зусилля для навчання, а в подальшому – є відданою, здатною до ефективної роботи, безперервного вдосконалення своїх знань та постійного професійного зростання. Мотиваційний профіль вступника, який обирає професію лікаря, не є стереотипним, оскільки залежить як від ментального, соціально-культурного підґрунтя, так і від системи охорони здоров’я в країні мешкання. Метою дослідження було визначення основних мотивів вибору професії лікаря в українських вступників, оцінка їх взаємозв’язків та виявлення факторів, що з ними пов’язані. Проведено добровільне анонімне анкетування 202 вступників, яких було зараховано на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю 222 «Медицина» у Дніпровському державному медичному університеті в 2022 році. Визначено, що вступники медичного вишу обирали професію лікаря мотивовано: 51% респондентів визначився щодо майбутнього фаху більше ніж за 3 роки до вступу, майже 30% – за 2-3 роки до вступу. У кожного другого респондента серед людей, які входять до кола спілкування, були лікарі. Вступники медичного вишу мали внутрішню та зовнішню мотивацію до вибору професії лікаря. Здебільшого домінували фактори внутрішньої мотивації. Основними мотивами вступу до закладу вищої медичної освіти були: зацікавленість медичною наукою – 97,5%, бажання допомагати іншим – 93,1%, можливість отримати престижну професію – 88,6%, інтерес до біологічних наук – 82,7%, можливість гарантованого працевлаштування – 81,2%. Вибір медичного фаху за порадою батьків був пов’язаний із такими мотиваційними складовими як «сімейна традиція» (φ=0,30) і «відсутність інших варіантів» (φ=0,26). У респондентів цієї категорії реєструвався низький рівень зацікавленості медичною наукою (φ=0,51), вони мали тенденцію думати про кар’єру за кордоном (φ=0,17). Вступники жіночої статі, як порівняти зі вступниками чоловічої статі, достовірно частіше відзначали безальтернативність вибору професії лікаря (р<0,01), мали тенденцію частіше вступати в медичний виш через бажання допомагати іншим (р=0,06), матеріальну зацікавленість/майбутню фінансову незалежність (р=0,06), бажання здобути вищу освіту (р=0,07). Мотиви вибору професії лікаря були подібними у респондентів, які вступили на навчання за державним замовленням, та у респондентів, які вступили на навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб (р>0,05 для усіх мотивів). It is extremely important to understand the motivation of medical university applicants in preparing a competent competitive specialist, since a motivated persons are willing to invest a lot of effort in their study They are dedicated, truly effective at work and capable of continuing professional development. The motivational profile of medical university applicants is not stereotypical. It depends on both mentality and the health care system in the country of residence. The purpose of the study was to determine the main motives for choosing the profession of a doctor among Ukrainian applicants, to assess their interrelationships and to identify the factors associated with them. We conducted an anonymous questionnaire-based survey in 202 applicants who were admitted to the master’s program in Medicine at Dnipro State Medical University in 2022. Our analysis showed that choosing Medicine as a career was motivated. A half of the respondents decided to study Medicine more than 3 years ago. Near 30 % of the applicants chose medical profession 2–3 years ago. Every second respondent had doctors in his social circle. We found both intrinsic and extrinsic motivation for choosing medical profession at applicants. The factors of intrinsic motivation dominated in most cases. The most commonly mentioned motives were: interest in medicine – 97.5 %, desire to help others – 93.1 %, prestige of the medical profession – 88.6 %, interest in biological sciences – 82.7 %, guaranteed employment – 81.2 %. Choosing Medicine as a career because of the parental wish was associated with such motivational components as “family tradition” (φ=0.30) and “lack of other options” (φ=0.26). The respondents of this category were not interested in medicine (φ=0.51), they tended to think about a career abroad (φ=0.17). The females noted the lack of other options when choosing medical profession significantly more often as compared to males (p<0.01). They tended to choose Medicine as a career because of the desire to help others (p=0.06), money / financial independence in the future (р=0.06), desire to get a master’s degree (р=0.07). The motives for choosing medical profession did not depend on the sources of funding for higher education (p>0.05).
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13564 |
Uncontrolled Keywords: | вступник, мотивація, професія лікаря, заклад вищої медичної освіти, анкетування вступників. applicant, motivation, medical profession, medical university, applicants survey. |
Subjects: | Medicine. Education |
Divisions: | Departments > Department of Internal Medicine 3 (formerly - hospital therapy 2) Departments > Department of Pediatrics 1 and medical genetics (formerly - Faculty Pediatrics and Medical Genetics) Departments > Department of Skin and Venereal Diseases |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 13 Jun 2023 08:19 |
Last Modified: | 13 Jun 2023 08:19 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8434 |
Actions (login required)
View Item |