Vysoсhyna, I.L. and Kramarchuk, V.V. and Bashkirova, N.S. (2025) The evolution of professional burnout among general practice – family medicine internsthroughout their internship training. Prospects and innovations of science, 50 (4). pp. 2002-2010. ISSN 2786-4952
![]() |
Text
THE EVOLUTION OF PROFESSIONAL....pdf Download (686kB) |
Abstract
Високий рівень відповідальності та стресові фактори, притаманні початку медичної кар’єри, створюють сприятливі умови для виникнення та прогресування професійного вигорання. Найбільш вразливим до цього явища є період інтернатури, коли триває активне професійне формування молодого лікаря. Метою даного дослідження є аналіз динаміки перебігу феномену професійного вигорання серед лікарів-інтернів за спеціальністю «Загальна практика – сімейна медицина» протягом усього періоду навчання в інтернатурі. У статті розглянуто зміни у вираженості ключових компонентів синдрому вигорання — емоційного виснаження, деперсоналізації та зниження відчуття особистісних досягнень — протягом першого та другого років інтернатури. Для оцінки рівня вигорання використовувався стандартизований опитувальник Maslach Burnout Inventory (MBI), адаптований для медичних працівників. Встановлено, що впродовж інтернатури у лікарів-інтернів спостерігається статистично значуще підвищення рівнів емоційного виснаження та деперсоналізації, що свідчить про накопичення психоемоційного навантаження і поступову втрату емоційної чутливості у спілкуванні з пацієнтами. Водночас показники особистісних досягнень залишаються відносно стабільними або демонструють тенденцію до зниження. Простежується вплив зовнішніх стресогенних чинників, зокрема надмірного професійного навантаження, нестачі ефективного наставництва, а також невизначеності щодо професійного майбутнього. Результати дослідження підкреслюють важливість своєчасного виявлення ознак професійного вигорання вже на додипломному етапі та необхідність впровадження превентивних програм, що включають психологічну підтримку, розвиток емоційного інтелекту й метакогнітивних навичок. Окрему увагу доцільно приділити створенню сприятливого освітнього середовища, яке сприятиме формуванню професійної ідентичності без надмірного психоемоційного виснаження. Запропоновані підходи можуть бути ефективно використані для удосконалення підготовки молодих лікарів і профілактики довготривалих наслідків професійного вигорання.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.52058/2786-4952-2025-4(50)-2002-2010 |
Uncontrolled Keywords: | professional burnout; medical interns; family medicine; prevention; emotional exhaustion; depersonalisation; personal accomplishment; mental health; internship |
Subjects: | Family Medicine |
Divisions: | Departments > Department of Internal Medicine |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 05 Jun 2025 08:35 |
Last Modified: | 05 Jun 2025 08:35 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9445 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |