Росицька, О.А. (2025) Психологічні аспекти спілкування в лікувально-діагностичній практиці. Перспективи та інновації науки. Серія "Педагогика". Серія "Психологія". Серія "Медицина" (8(54)). pp. 2355-2365. ISSN 2786-4952
![]() |
Text
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ СПІЛКУВАННЯ.pdf Download (449kB) |
Abstract
В усі часи буття залишається актуальним питання комунікації між людьми. Психологія спілкування вивчає особливості взаємозв’язків людини з різними суб’єктами соціального середовища, допомагає їм глибше пізнати світі водночас себе, своє оточення, ефективно взаємодіяти з ним. Ефективній комунікації варто навчатися всім людям, а особливо тим, які мають професію типу «людина-людина» психолог, лікар, педагог, медична сестра, керівник та ін.[1, 3].Соціально-психологічна компетентність лікаря є складовою встановлення оптимальної терапевтичної взаємодії з пацієнтом, корелює з психологічним ефектом лікування. Знання психології спілкування дозволяє лікарю вирішувати безліч питань, краще розрізняти, оцінювати та використовувати вербальні та невербальні знаки пацієнта; більш ефективно оцінювати симптоми, їх причини, що можуть мати психологічну чи соціальну природу; ефективно надавати пацієнтам необхідну медичну інформацію щодо здорового способу життя, первинної та вторинної профілактики хвороб, акцентувати необхідність мотивації зміцнення свого здоров’я;В усі часи буття залишається актуальним питання комунікації між людьми. Психологія спілкування вивчає особливості взаємозв’язків людини з різними суб’єктами соціального середовища, допомагає їм глибше пізнати світі водночас себе, своє оточення, ефективно взаємодіяти з ним. Ефективній комунікації варто навчатися всім людям, а особливо тим, які мають професію типу «людина-людина» психолог, лікар, педагог, медична сестра, керівник та ін.[1, 3].Соціально-психологічна компетентність лікаря є складовою встановлення оптимальної терапевтичної взаємодії з пацієнтом, корелює з психологічним ефектом лікування. Знання психології спілкування дозволяє лікарю вирішувати безліч питань, краще розрізняти, оцінювати та використовувати вербальні та невербальні знаки пацієнта; більш ефективно оцінювати симптоми, їх причини, що можуть мати психологічну чи соціальну природу; ефективно надавати пацієнтам необхідну медичну інформацію щодо здорового способу життя, первинної та вторинної профілактики хвороб, акцентувати необхідність мотивації зміцнення свого здоров’я;В усі часи буття залишається актуальним питання комунікації між людьми. Психологія спілкування вивчає особливості взаємозв’язків людини з різними суб’єктами соціального середовища, допомагає їм глибше пізнати світі водночас себе, своє оточення, ефективно взаємодіяти з ним. Ефективній комунікації варто навчатися всім людям, а особливо тим, які мають професію типу «людина-людина» психолог, лікар, педагог, медична сестра, керівник та ін.[1, 3].Соціально-психологічна компетентність лікаря є складовою встановлення оптимальної терапевтичної взаємодії з пацієнтом, корелює з психологічним ефектом лікування. Знання психології спілкування дозволяє лікарю вирішувати безліч питань, краще розрізняти, оцінювати та використовувати вербальні та невербальні знаки пацієнта; більш ефективно оцінювати симптоми, їх причини, що можуть мати психологічну чи соціальну природу; ефективно надавати пацієнтам необхідну медичну інформацію щодо здорового способу життя, первинної та вторинної профілактики хвороб, акцентувати необхідність мотивації зміцнення свого здоров’я;отримувати згоду пацієнта на лікування; впливати на різні форми відображення хвороби (емоційну, інтелектуальну, мотиваційну) та активізувати компенсаторні механізми, підвищуючи психосоматичний потенціал особистості пацієнта, допомогти йому відновити зв'язок із світом, порушити стереотипи, спричинені хворобою, і створити зразки здорового реагування. Також це дозволить ефективніше діяти в найбільш «чуттєвих» аспектах взаємовідносин лікар-пацієнт – психологічно амортизувати повідомлення неприємних новин (про важкі й невиліковні діагнози, смерть) для пацієнта та його родичів [1, 2, 5].Через війну в сьогоденні змінились умови роботи медичних працівників, отже вони працюють в умовах, коли допомога потрібна великій кількості пацієнтів, що сприяє перевантаженості фахівців, а ще додає напруги велика плинність пацієнтів та колег. Феномен плинності ускладнює саму комунікацію, тому що на побудову стосунків та довіри звичними способами в складних умовах часто бракує часу [4]. Таким чином, ефективна та розвинена комунікативна
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-2355-2365 |
Uncontrolled Keywords: | психологія спілкування, клінічне спілкування, комунікація, характерологічні типи людей/пацієнтів; psychology of communication, clinical communication, communication, characterological types of patients |
Subjects: | Family Medicine |
Divisions: | Departments > Department of Internal Medicine |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 22 Sep 2025 10:47 |
Last Modified: | 22 Sep 2025 10:47 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9607 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |