Бабаченко, О.І. and Кононеко, Г.А. and Філоненко, Н.Ю. and Халін, А.М. (2018) Визначення причин проблемності досягнення в осьових ділянках головки залізнічної рейки вітчизняного виробництва твердості на рівні світових аналогів. Строительство, материаловедение, машиностроение. Сб. научних трудов. Стародубовские чтения, (20-21 апреля Днепропетровск), В. 104. pp. 31-35. ISSN 2415-7031
|
Text
Визначення причин...pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Розробка моделі зміни температури за перетином в процесі термічного зміцнення за чинною в Україні технологією, для наступного вдосконалення режимів термічної обробки рейок, виготовлених зі сталі, хімічний склад якої відповідає вимогам чинного ДСТУ 4344:2004. Методика. Зразок досліджуваної сталі підлягав випробуванню на прогартовуваність методом торцевого гартування (за методом Джомені) (ГОСТ 5657). Моделювання гарту рейки проводилося за допомогою методу кінцевих елементів (МКЕ) в середовищі програмного комплексу ANSYS. Результати. Результатом моделювання процесу загартування залізничної рейки є закономірності зміни температури металу в процесі її прискореного охолодження. Встановлено, що на поверхні катання рейки швидкість охолодження металу досить висока, близько 12 °С/с. Однак на глибинах понад 11 мм рейка не встигає охолодитися до температур близько 500-550 °С, які необхідні для отримання тонкодисперсної перлітної структури. Замість цього температура металу після загартування становить понад 700°С, тобто сталь продовжує перебувати в аустенітному стані. Це вказує на необхідність коригування способів і режимів термічної обробки рейок в сторону більш інтенсивного охолодження внутрішніх шарів головки рейки. Наукова новизна. Установлені закономірності зміни температури за перетином залізничної рейки в процесі термічної обробки. Практична значущість. Дана модель може бути застосована для визначення необхідних параметрів охолодження в процесі термічного зміцнення з метою отримання необхідного структурного стану і комплексу властивостей. Це в свою чергу дозволить вибрати оптимальні режими диференційованої термічної обробки з отриманням максимально однорідного структурного стану і, як наслідок, властивостей за перетином головки рейки.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.30838/P.CMM.2415.200418.31.3 |
Uncontrolled Keywords: | Залізнична рейка; модель розподілу температури по перетину виробу; швидкість охолодження; термічна обробка; твердість |
Subjects: | Physics |
Divisions: | Departments > Department of Medical and Biological Physics and Informatics |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 06 Nov 2019 14:00 |
Last Modified: | 06 Nov 2019 14:00 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/4474 |
Actions (login required)
View Item |