Рівень і динаміка кількісних показників ринку засобів замісної терапії синдрому сухого ока в Україні в 2016-2019 рр

Сакович, В.М. and Томашевська, Ю.О. and Макаренко, О.В. and Кривов'яз, О.В. and Гарник, М.С. (2022) Рівень і динаміка кількісних показників ринку засобів замісної терапії синдрому сухого ока в Україні в 2016-2019 рр. Офтальмологічний журнал = Journal of Ophthalmology (Ukraine) (№ 1). pp. 58-62. ISSN 0030-0675 (Ukrainian ed. Print), 2413-8746 (Ukrainian ed. Online), 2412-8740 (English ed. Online)

[img] Text
Рівень і динаміка кількісних показників ринку засобів замісної терапії синд.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://www.ozhurnal.com/

Abstract

Вступ. Синдром сухого ока є актуальною медико-фармацевтичною та соціальною проблемою як у світі загалом, так і в Україні. Мета. Вивчення рівня і динаміки кількісних показників ринку засобів замісної терапії (ЗЗТ) синдрому сухого ока на території України в 2016-2019 рр. Матеріал і методи: дані з офіційних джерел фармацевтичної інформації, а також з баз даних системи маркетингових досліджень PharmXplorer. Індекси продажів були проаналізовані за обсягом та вартістю. Використовувалися ретроспективний, структурний і графічний методи. Результати. Тільки 10,7% ЗЗТ виробляються в Україні. ЗЗТ вартістю від 101 до 200 грн займають майже половину (46,43%) від усього асортименту. Найменшою є частка ЗЗТ найдорожчої групи (14,28%), причому майже половина асортименту ЗЗТ в ціновій групі до 100 грн виробляється вітчизняними фармацевтичними компаніями. Висновки. Існує дефіцит асортименту засобів замісної терапії вітчизняного виробництва. Стабільний позитивний ріст роздрібних продажів засобів замісної терапії вказує на зростаючу потребу в фармакотерапії серед пацієнтів. Український медичний виріб на основі декспантенола з таурином, що відноситься до нижчої цінової ніші, був абсолютним лідером продажів протягом 2016-2019 рр. Синдром сухого глаза – актуальная медико-фармацевтическая и социальная проблема как в мире в целом, так и в Украине. Цель. Изучение уровня и динамики количественных показателей рынка средств заместительной терапии синдрома сухого глаза на территории Украины в 2016-2019 гг. Материал и методы: данные из официальных источников фармацевтической информации, а также баз данных системы маркетинговых исследований PharmXplorer. Индексы продаж были проанализированы по объему и стоимости. Использовались ретроспективный, структурный и графический способы. Результаты. Только 10,7% средств заместительной терапии (СЗТ) производятся в Украине. СЗТ стоимостью от 101 до 200 грн. занимает почти половину (46,43%) от всего ассортимента. Наименьшая доля СЗТ самой дорогой группы (14,28%), причем почти половина ассортимента СЗТ в ценовой группе до 100 грн производится отечественными фармацевтическими компаниями. Выводы. Существует дефицит ассортимента средств заместительной терапии отечественного производства. Стабильный положительный рост розничных продаж средств заместительной терапии указывает на растущую потребность в фармакотерапии среди пациентов. Украинское медицинское средство на основе декспантенола с таурином, относящееся к низшей ценовой нише, было абсолютным лидером продаж в течение 2016-2019 гг. Background: Management of dry eye syndrome (DES) is a current medical, pharmaceutical and social issue both globally and in Ukraine. Purpose: To assess changes in quantitative characteristics of the Ukrainian market of tear replacement products (TRPs) for dry eye disease over 2016-2019. Material and Methods: Data from the national pharmacy-related registers and from PharmXplorer, a marketing research database from Proxima Research LLC, were used for research. Sales were assessed in terms of both packages and Ukrainian hryvnias (₴). Retrospective, structural and graphical methods were used for research. Results: Of the TRPs available on the market, only 10.7% were Ukrainian products. Almost half (46.43%) of the TRPs were those whose price range was from ₴101 to ₴200. The smallest share of the market (14.28%) was attributed to the most expensive TRPs. In addition, almost half of the products of the lowest price range (₴100 and under) were domestic products. Conclusion: the number of domestic TRPs in the Ukrainian pharmaceutical market is limited. A stable increase in TRP retail sales both in packages and hryvnias indicates a stable and positive increase in demand for therapeutic products for dry eye patients. A Ukrainian lowest-price niche medical device containing both dexpanthenol and taurin was an absolute leader of 2016-2019 TRP retail sales.

Item Type: Article
Additional Information: Sakovych V. M., Tomashevska Yu. O., Makarenko O. V., Kryvoviaz O. V., Garnyk M. S. Changes in the quantitative characteristics of the Ukrainian market of tear replacement products for dry eye disease over 2016-2019. J.ophthalmol.(Ukraine). 2022;1:58-62. http://doi.org/10.31288/oftalmolzh202215862
Uncontrolled Keywords: засоби замісної терапії, синдром сухого ока, роздрібна реалізація, цінові ніші; средства заместительной терапии, синдром сухого глаза, розничная продажа, ценовые ниши; tear replacement products, dry eye syndrome, retail sales, price niches
Subjects: Health Organization
Divisions: Departments > Department of Ophthalmology
Faculty of Postgraduate Education > Department of social medicine, public health and health care management
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 27 Mar 2023 12:33
Last Modified: 27 Mar 2023 13:20
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8254

Actions (login required)

View Item View Item