Динамічні зміни «кліпового мислення» у студентів-медиків та їх інтеграція у вищу медичну освіту

Баранник, С.І. and Стусь, В.П. and Трофімов, М.В. and Єхалов, В.В. and Бараннік, К.С. and Єгоров, С.В. (2019) Динамічні зміни «кліпового мислення» у студентів-медиків та їх інтеграція у вищу медичну освіту. Урологія = Urology, № 3 (90). pp. 264-269. ISSN 2307-5279

[img]
Preview
Text
Ехалов, Баранник.pdf

Download (164kB) | Preview

Abstract

Стаття присвячена розвитку дослідження «кліпового мислення» у студентів-медиків в динаміці. Визначено, что фрагментарне мислення суттєво впливає на отримання навчальної інформації. Ці обставини слід враховувати при створенні навчальних програм. The work is devoted development research «clip thinking» at medical students at various grade levels. The comparative analysis by results of poll of students and doctors-interns is carried out. It is noticed that «the clip thinking» influences reception of the information in the course of training. Positive dynamics of evolutionary changes in “clip thinking” among middle and senior students is noted. This circumstance should be considered at drawing up of curriculums and preparation for employment.

Item Type: Article
Additional Information: DOI: 10.26641/2307-5279.23.3.2019.178775
Uncontrolled Keywords: медицина, вища освіта, студенти, мислення. medical students, “clip thinking”, dynamics, evolution.
Subjects: Teaching method
Divisions: Departments > Department of General surgery
Departments > Department of Urology
Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 03 Mar 2020 13:16
Last Modified: 03 Mar 2020 13:16
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/5055

Actions (login required)

View Item View Item