Завізіон, В.Ф. and Бондаренко, І.М. (2012) Сучасні підходи до викладання онкології як основа вдосконалення навчального процесу. Медичні перспективи, Т.XVII (№ 1). pp. 12-18.
|
Text
MedPers_1_2012-3Завізіон.pdf Download (426kB) | Preview |
Abstract
Рассматриваются различные походы корганизации учебного процесса, возможность их применения в преподавании онкологии. Наиболее целесообразным представляется применение инвариантного подхода к обучению, который позволяет выделить самые важные вопросы специальности, наиболее часто встречающиеся в клинической практике, и на их основе обеспечить освоение основных видов практической деятельности. Большое значение имеет высокая мотивация студента к освоению профессии врача. Different approaches to organization of education process and their use in oncology training are considered. The use of invariant approach to study is the most appropriate one; it helps to place emphasis on the most important issues and the most common ones in clinical practice, and on theis baris to provide mastering of basic practical activities. Student’s motivation is of a great importance to master profession of a doctor.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | кредитно-модульна система, підходи до навчання,самостійна робота студента, освітньо-кваліфікаційна характеристика, робоча програма, мотивація до навчання. credit modular system, study approaches, students self-study, educational-qualification characteristics, work program, study motivation |
Subjects: | Medicine. Education Theoretical medicine |
Divisions: | University periodicals > Medical perspectives |
Depositing User: | Users 9 not found. |
Date Deposited: | 24 Dec 2015 08:28 |
Last Modified: | 24 Dec 2015 08:28 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/566 |
Actions (login required)
View Item |