Козлова, Ю.В. and Трясак, Н.С. and Ляліна, А.Ю. (2021) Значення компетентностей студента медичного вищого закладу освіти у науково-освітньому процесі з дисципліни «Патофізіологія». Медична освіта = Medical Education (№ 2). pp. 87-93. ISSN 1681-2751 (print), 2414-5998 (online)
Text
ЗНАЧЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТА МЕДИЧНОГО ВИЩОГО.pdf Download (216kB) |
Abstract
У статті сформульовано сучасну концепцію компетентностей із патологічної фізіології для більш ефективної імплементації в науково-освітній процес вищих медичних закладів освіти України, а також для уніфікації навчання на кафедрах патологічної фізіології. Усі компетентності поділяються на інтегральні, загальні та спеціальні. Окремо виділено особливості кожної групи компетентностей, їх значення для успішного навчання, зокрема на кафедрі патологічної фізіології. Наведено шляхи формування спеціальних компетентностей студентів, що навчаються на кафедрі патологічної фізіології ДДМУ, в тому числі за умов пандемії COVID-19. Успішне оволодіння компетентностями протягом навчання з дисципліни «Патофізіологія» сприяє формуванню висококваліфікованого лікаря, оскільки формує навички клінічного мислення, аналізу, комунікації, дедукції та інші, які є необхідними в роботі лікаря будь-якої спеціальності. Адже саме патологічна фізіологія «відчиняє двері» студентам до понять «хвороба», «етіологія», «патогенез», формує загальні базові знання про різні захворювання систем і органів. Самостійна робота студентів є важливою для формування навичок самоосвіти. Це вкрай необхідно для конкурентоспроможності та відповідності сучасним вимогам. Тому лікар повинен постійно вдосконалювати свої навички, доповнювати знання новими даними, розробляти новітні заходи профілактики та лікування. Залучення студентів до наукового гуртка є важливою ланкою навчання, адже під керівництвом викладача студент опановує складну медичну літературу, написання наукових робіт, доповіді на засіданнях гуртка, участь в експериментальних дослідженнях, що проводяться згідно з запланованими кафедральними науково-дослідними роботами. Усе це в комплексі створює оригінальне та концептуальне медичне мислення, критичне осмислення проблем. Компетентнісний підхід враховано при розробці навчальної програми з патологічної фізіології для магістрів медицини і впроваджено в лекції, практичні заняття та самостійну роботу студентів. The article formulates a modern concept of competencies in pathological physiology for more effective implementation in the scientific and educational process of higher medical educational institutions in Ukraine, as well as for the unification of education at the departments of pathological physiology. All competencies are divided into integral, general and special. The features of each group of competencies, their importance for successful training, particularly at the Department of Pathological Physiology, are separately highlighted. Presented ways of special competencies formation of students who studying at the Department of Pathological Physiology of DSMU, including in the context of the COVID-19 pandemic. Successful mastering of competencies during training in the discipline of “pathological physiology” contributes to the formation of a highly qualified doctor, because it forms the skills of clinical thinking, analysis, communication, deduction and others necessary for the work of a doctor of any specialty. In fact, that pathological physiology is “opening the door” for students to the concepts of “disease”, “etiology”, “pathogenesis”, forming general basic knowledge about various diseases of systems and organs. Independent work of students is important for the formation of self-education skills. This is critical to being competitive and fitting to modern requirements. Therefore, a doctor must constantly improve his skills, supplement his knowledge with new data, and develops new preventive and therapeutic measures. Attracting students to a scientific society is an important link in training, because under the guidance of a teacher, a student masters elaborate medical literature, writing scientific articles, reports at society meetings, participates in experimental research carried out according to the planned department research work. All this together creates original and conceptual medical thinking, critical under-standing of problems. The competence-based approach was taken into training program developing in pathological physiology for masters of medicine and introduced into lectures, practical classes and independent work of students.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12057 |
Uncontrolled Keywords: | патологічна фізіологія; компетентність; вища медична освіта. pathological physiology; competence; higher medical education. |
Subjects: | Pathological physiology |
Divisions: | Departments > Department of Pathological Physiology |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 11 Nov 2021 10:03 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 10:03 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7093 |
Actions (login required)
View Item |