Перинець, К.Ю. (2021) Категорія часу дієслів на заняттях з УМІ (початковий рівень). Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka (68). pp. 11-16. ISSN 2450-8160
Text
Перинець_Категорія часу дієслів.pdf Download (631kB) |
Abstract
В статі представлена авторська методика введення часових форм дієслова в групах студентів-іноземців початкового рівня. На противагу класичному алгоритму введення дієслівних часових форм (форми теперішнього часу, минулого та майбутнього), подається інша послідовність вивчення часових форм дієслова, яка спрощує засвоєння складної теми. Авторська стратегія ґрунтується на поступовому ускладненні матеріалу: модальні дієслова → форми майбутнього з інфінітивом → минулого → теперішнього часу. Вже на перших заняттях, де розглядаються та засвоюються фонетичні правила, вводиться конструкція «Я люблю», що поступово ускладнюється об’єктним керуванням та інфінітивними формами. Така стратегія дає змогу не тільки поступово адаптуватися до різних форм модального дієслова, але вже з перших занять підвищує мотивацію до вивчення мови, надає впевненості іноземцям у складанні діалогічних конструкцій, дає можливість розповісти про себе та дізнатися більше про своїх друзів. На цьому етапі іноземцям пропонується певний набір прикладів (читати, спати, слухати музику, грати в футбол, гуляти) з чітким роз’ясненням, як визначається неозначена форма дієслова. Наступні кроки до засвоєння цієї теми полягають у введенні модальних дієслів «хотіти» та «могти» вже з новим набором лексичного матеріалу та новими інфінітивними формами (Я хочу спати. Він хоче пити. Вона хоче їсти. Я можу говорити українською. Він може писати англійською) тощо. Подібні приклади з модальними дієсловами дають уявлення про систему утворення форм майбутнього часу дієслів з неозначеною формою, сприяють швидкому запам’ятовуванню конструкцій типу «Завтра я буду гуляти. Він буде працювати. Вони будуть дивитися фільми». Чітке розуміння як визначається неозначена форма дієслова дає змогу іноземцям швидко визначати основу та додавати необхідні суфікси як в минулому, так і в теперішньому часі. На цих етапах можна комбінувати завдання з різними часовими категоріями, вводити прислівники часу, частоти тощо. Подібна методологічна стратегія сприяє швидкому засвоєнню дієслівних форм, що вдосконалює комунікативні навички студентів та підвищує рівень їхньої мотивації до вивчення мови. The article presents the author’s method of introducing temporal verb forms in groups of foreign students of the beginning level. In contrast to the classical way of introducing verb temporal verb forms (present, past and future forms), another sequence of studying the tense forms of verbs is presented, which simplifies the mastering of a complex topic. The author’s strategy is based on the gradual complication of the material: modal verbs → forms of the future with the infinitive → past → present tense. The construction «I love» is introduced in the first lessons, where phonetic rules are considered and mastered, which is gradually complicated by object control and infinitive forms. This strategy allows not only to gradually adapt to different forms of modal verbs, but from the first lessons increases motivation to learn the language, gives confidence to foreigners in composing dialogic constructions, gives the opportunity to tell about themselves and learn more about their friends. At this stage, foreigners are offered a set of examples (to read, to sleep, to listen to music, to play football, to walk) with a clear explanation of how to define an indefinite form of a verb. The next steps to mastering this topic are to introduce modal verbs «want» and «can» with a new set of lexical material and new infinitive forms (I want to sleep. He wants to drink. She wants to eat. I can speak Ukrainian. He can write in English) etc. Similar examples with modal verbs give an idea of the system of formation of future forms of verbs with indefinite form, contribute to the rapid memorization of constructions such as «I will walk tomorrow. He will work. They will watch movies. «A clear understanding of how to define an indefinite form of a verb allows foreigners to determine the main part of a verb quickly and add the necessary suffixes both in the past and in the present. At these stages, you can combine tasks with different time categories, enter adverbs of time, frequency etc. Such a methodological strategy promotes the rapid acquisition of verb forms, which improves students’ communication skills and increases their motivation to learn the language.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | дієслово, часові форми, вправи, методика викладання, українська як іноземна. verb, temporal forms, exercises, teaching methods, Ukrainian as a foreign language. |
Subjects: | Teaching method |
Divisions: | Departments > Department of Language Training |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 22 Nov 2021 09:15 |
Last Modified: | 22 Nov 2021 09:15 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7148 |
Actions (login required)
View Item |