Quality of life of foreign students of higher medical education with adjustment disorders

Podolska, L.V. and Shusterman, T.Y. and Yuryeva, L.M. (2022) Quality of life of foreign students of higher medical education with adjustment disorders. Вісник проблем біології і медицини = Bulletin of problems in biology and medicine, 4 (167). pp. 204-209. ISSN 2077-4214 (Print), 2523-4110 (Online)

[img] Text
QUALITY OF LIFE OF FOREIGN STUDENTS OF HIGHER MEDICAL EDUCATION WITH ADJUSTMENT DISORDERS.pdf

Download (303kB)
Official URL: https://vpbm.com.ua/ua/

Abstract

The purpose of this work was to identify the characteristics of the quality of life of students of higher medical educational institutions at different stages of their education. The paper highlights the evidence-based impact of adjustment disorders on the quality of life of this contingent of individuals. An analysis of verified diagnoses depending on the groups was also presented. The study has been conducted from 2019 to 2020, 154 foreign students took part in it. The research base was Dnipro State Medical University. Depending on the stage of study, 2 groups were formed: the group 1 – students of the preparatory department (n=110), the group 2 – students of 1-2 studying courses (n=44). A semi-structured clinical interview method was used to collect clinical data. The following psychometric methods as the "Quality of life index" according to Mezzich in the adaptation of N.O. Maruta (2004), "Multidimensional Fatigue Inventory" (MFI-20) by E.M. Smets et al. (1994), "Integrative Anxiety Test" developed by A.P. Bizyuk et al. (2005) and Zung self-rating depression scale (1965) were used for a detailed analysis and objectification of the data. It was established that the subjects of the group 2 had statistically worse results than the subjects of the group 1 on such component of quality of life scale as: "Mental well-being", "Working capacity", "Interpersonal realization" and "General perception of life" compared to subjects of the group 1. It was also found out that for all manifestations of adjustment disorders, there was a statistically significant negative correlation (from moderate to high) with the integrative quality of life index in both studied groups. That is, a tendency to deepen the psychopathological process during the transition to the next stage of education was revealed, which significantly worsened the quality of life of foreign students of higher medical education. Therefore, there is a need to develop preventive measures, early diagnosis and correction of adjustment disorders in this contingent of persons. ЯКІСТЬ ЖИТТЯ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ З РОЗЛАДАМИ АДАПТАЦІЇ Подольська Л. В., Шустерман Т. Й., Юр’єва Л. М. Резюме. У статті висвітлені особливостям якості життя здобувачів вищої медичної освіти з розладами адаптації. У досліджені, яке було проведено з 2019 по 2020 рр., прийняло участь 154 іноземних здобувачів, що проходили навчання на базі Дніпровського державного медичного університету. Розподіл за групами проводився в залежності від їх етапу навчання. До групи 1 увійшли 110 слухачів підготовчого відділення, до групи 2 – 44 здобувачі 1-2 курсу. Для оцінки клінічної картини був використано метод напівструктурованного клінічного інтерв’ю. Для психометричної оцінки були використані такі шкали як: «Показник якості життя» по Меzzich у адаптації Н.О. Марути (2004), «Суб’єктивна оцінки астенії» за E.M. Smets et al. (1994), «Інтегративний тест тривожності» за Бізюк та співав. (2004) та «Самооцінка депресії» по Zung WW (1965). За результатами дослідження встановлено, що найвищі середні значення як у групі 1, та і у групі 2 було виявлено за складовими шкалами якості життя «Самообслуговування та незалежність дій» і «Міжособистісна реалізація». Найнижчі для групи 1 було виявлено лише за складовою «Громадська та службова підтримка», у той час як у групі 2 найменші результати були рівномірно розподілені між восьми шкалами, що залишились. Порівняльний аналіз між групами показав наявність статистично гірших результатів у досліджуваних групи 2 за такими складовими шкалами, як: «Психічне благополуччя», «Працездатність», «Міжособистісна реалізація», «Загальне сприйняття життя» та за інтегративним показником. Це свідчить про зниження показників якості життя при переході на наступний, більш складний етап навчання. У результаті дослідження також було встановлено, що у групі 1 за всіма проявами розладів адаптації спостерігався помірний кореляційний зв’язок, у той час, як у групі 2 з астенією та ситуативною тривогою було виявлено помірний, а з депресією – виражений кореляційний зв’язок. При цьому, слід зазначити, що за усіма проявами розладів адаптації був знайдений статистично достовірний (при двобічному р<0,001) від’ємний кореляційний зв’язок з інтегративним показником якості життя. Він показав, що при зростанні проявів астенії, ситуативної тривоги та депресії відбувається зниження показників якості життя. Вивчення впливу окремих проявів розладів адаптації на ЯЖ показав, що у досліджуваних групи 1 найбільш сильний кореляційний зв’язок спостерігався з астенією (-0,66 (-0,75; -0,54)), у той час як у групі 2 – з депресією (-0,84 (-0,91; -0,73)). При порівняльному аналізі між групами було виявлено достовірно вищі показники лише у випадку депресії у досліджуваних група 2 (р=0,002), що говорить про поглиблення патологічного процесу у бік афективного регістру. Тобто можна сказати, що з переходом на наступний етап навчання зростає кількість випадків розладів адаптації та збільшується їх важкість, що знаходить своє відображення на показниках якості життя. Тому є необхідність у розробці заходів ранньої діагностики, профілактики та корекції розладів адаптації у іноземних здобувачів вищої медичної освіти.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: foreign students, higher education, quality of life, adjustment disorders, psychometrics; іноземні здобувачі, вища освіта, якість життя, розлади адаптації, психометрія.
Subjects: Psychiatry
Divisions: Departments > Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 19 Jan 2023 11:43
Last Modified: 19 Jan 2023 11:43
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8095

Actions (login required)

View Item View Item