Єхалов, В.В. and Кравець, О.В. and Горбунцов, В.В. (2023) Досвід проведення мікроциклів-тренінгів у безперервному післядипломному навчанні лікарів-анестезіологів у НДІ медико-біологічних проблем ДДМУ. International Science Journal of Education & Linguistics, Т. 2 (№ 3). pp. 67-75. ISSN ISSN: 2720-684X
Text
Досвід проведення.pdf Download (308kB) |
Abstract
Майстер-клас як методика застосовується в післядипломному навчанні лікарів, яке проводиться у науково-дослідному інституті медико-біологічних проблем ДДМУ з 2008 року для факультативних занять. Для забезпечення заняття раніше залучалися провідні вітчизняні та закордонні спеціалісти. В нинішній час потреба в цьому відпала, оскільки наші викладачі досконально оволоділи потрібною інформацією та методиками проведення тренінгів і наразі здатні працювати самостійно. На протязі останніх 2-х років у науково-дослідному інституті медико-біологічних проблем ДДМУ на кафедрі анестезіології, інтенсивної терапії та медицини невідкладних станів ФПО проводяться короткочасні цикли тривалістю до 28 годин, які включено до навчально-виробничого плану кафедри та факультету. Покрокове методичне навчання дає можливість лікарям-курсантам найпродуктивніше засвоювати теоретичні основи та практичні навички. Самий високий рівень опанування матеріалу було визначено у тих фахівців, до навчання яких було застосовано методику «майстер-класу». У них також було зафіксовано самий високий рівень «збереження» теоретичних знань та практичних вмінь. Використання в процесі навчання муляжів та манекенів сприяє кінестетичному закріпленню «пам’яті руки», що робить можливим доведення мануальних навичок із забезпечення якісного захисту дихальних шляхів до рівня автоматизму. Було доведено, що ступень оволодіння теоретичними знаннями і практичними вміннями при використанні методики «майстер-класу» був значно вищим, ніж у групі контролю. Учасникам тренінгів із певним залученням методики «майстер-класу» до навчального процесу надається можливість систематизувати та впорядкувати засвоєні раніше мануальні навички та теоретичні знання, а також під іншим кутом розглянути функцію анестезіолога як провідного фахівця у периопераційному періоді лікування пацієнтів. Для молодих колег, які нещодавно набули спеціалізації, та інтернів другого року навчання використання такої методики надає здатності до більш швидкої адаптації у новому колективі та обумовлює професійне зростання. Симуляційний підхід до практичного навчання дозволяє учасникам якісно опановувати сучасні медичні стандарти, які вимагають максимально швидкого прийняття професійних рішень та бездоганного виконання практичних маніпуляцій в екстремальних умовах. The master class as a method is used in the post-graduate training of doctors, which has been held at the Research Institute of Medical and Biological Problems of the Dnipro State Medical University since 2008 for optional classes. Previously, leading domestic and foreign specialists were involved in providing classes. Nowadays, the need for this has disappeared, as our teachers have thoroughly mastered the necessary information and training methods and are currently able to work independently. Over the past 2 years, short-term cycles lasting up to 28 hours have been held at the Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine of the Faculty of Postgraduate Education of the Dnipro State Medical University, which are included in the educational and production plan of the department and faculty. Step-by-step methodical training enables attending advanced training courses doctors to learn theoretical foundations and practical skills in the most productive way. The highest level of mastery of the material was determined among those specialists who were trained using the "master class" method. They also recorded the highest level of "retention" of theoretical knowledge and practical skills. The use of dummies and mannequins in the training process contributes to the kinesthetic consolidation of "hand memory", which makes it possible to bring manual skills to ensure high-quality protection of the respiratory tract to the level of automaticity. It was proved that the mastery of theoretical knowledge and practical skills when using the "master class" method was significantly higher than in the control group. Training participants with a certain involvement of the "master class" method in the educational process are given the opportunity to systematize and organize previously acquired manual skills and theoretical knowledge, as well as to consider the function of an anesthesiologist as a leading specialist in the perioperative period of patient treatment from a different angle. For young colleagues who have recently acquired specialization and interns of the second year of training, the use of such a technique provides the ability to adapt more quickly in a new team and conditions professional growth. A simulation approach to practical training allows participants to qualitatively master modern medical standards, which require the fastest possible professional decision-making and flawless execution of practical manipulations in extreme conditions.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230203.07 |
Uncontrolled Keywords: | анестезіологія, безперервне професійне удосконалення, «майстер-клас», «збереження» знань та вмінь. anesthesiology, continuous professional improvement, "master class", "preservation" of knowledge and skills. |
Subjects: | Teaching method Postgraduate education |
Divisions: | Faculty of Postgraduate Education > Department of Anesthesiology, Intensive Care and Emergency Medicine states FPE |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 06 Jun 2023 12:45 |
Last Modified: | 06 Jun 2023 12:45 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8418 |
Actions (login required)
View Item |