Філат, Т.В. and Сидора, М.Ю. and Запорожець, О.С. (2024) Порівняльна оцінка офлайн- та онлайн-навчаннялатинської та української мови за професійним спрямуванням (за результатами анкетування студентів-медиків. Актуальні питання гуманітарних наук, 74 (2). pp. 381-388. ISSN 2308-4855 (Print), 2308-4863 (Online)
Text
Порівняльна оцінка....pdf Download (670kB) |
Abstract
У статті наведено та проаналізовано результати анкетування щодо порівняння офлайн- та онлайн-навчання латинської та української мови за професійним спрямуванням. З огляду на те, що освітній процес в Україні вже четвертий рік відбувається або в онлайн-формі, або в комбінованій формі, актуальним питанням є визначення особливостей, переваг та недоліків цих форм навчання та розроблення шляхів їх удосконалення. З цією метою було проведено анкетування серед студентів І курсу спеціальності «Медицина» Дніпровського державного медичного університету, яким було запропоновано дати порівняльну характеристику офлайн- та онлайн-формнавчання мов. Питання анкети охоплювали різні аспекти навчальної діяльності: організацію навчального процесу, соціальну складову, самоорганізацію та самоконтроль. Також зроблено порівняльну оцінку викладання мов у закладах середньої освіти, де навчались опитані, та в університеті. За результатами анкетування визначено, що переважна більшість опитаних оцінює за усіма питаннями офлайн вище, ніж онлайн (різниця між позитивними оцінками становить від 1% до 20%). Значущо нижче опитувані оцінювали онлайн з таких питань, як розуміння теоретичного матеріалу, здатність концентруватись, вплив сторонніх джерел на уважність під час занять, контроль викладача, робочі відносини та спілкування з викладачем та одногрупниками, хоча можливість користуватись допомогою та результатами чужої роботи в онлайн оцінена вище. Винятком є питання про забезпечення та якість наочних матеріалів, яке одержало більше позитивних оцінок в онлайн-формі, що зумовлено широким спектром розроблених на сьогодні ефективних та різноманітних комп’ютерних засобів та інструментів, які дозволяють удосконалити наочні методи навчання. Також визначено, що рівень викладання мов у закладах середньої освіти респонденти оцінили суттєво нижче, ніж в університеті, що потребує активної комплексної роботи з удосконалення навчального процесу на всіх освітніх рівнях. Зроблено висновок, що переважною формою вивчення мов має бути офлайн як більш прийнятна для набуття мовних та мовленнєвих навичок.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.24919/2308-4863/74-2-61 |
Uncontrolled Keywords: | латинська мова, українська мова за професійним спрямуванням, професійна медична мова, офлайн-навчання, онлайн-навчання, анкетування, здобувачі вищої медичної освіти |
Subjects: | Philology |
Divisions: | Departments > Department of Humanities |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 19 Jul 2024 09:17 |
Last Modified: | 19 Jul 2024 09:17 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9032 |
Actions (login required)
View Item |