Досвід застосування пізнавальних ігр, як методу підвищення мотивації лікарів-інтернів

Височина, І.Л. and Башкірова, Н.С. and Крамарчук, В.В. and Гайдук, О.І. and Черниловський, А.В. and Єфімова, Н.О. and Росицька, О.А. and Яшкіна, Т.О. (2016) Досвід застосування пізнавальних ігр, як методу підвищення мотивації лікарів-інтернів. Медичні перспективи, Т. ХХI (№2,ч.1). pp. 116-119. ISSN 2307-0404

[img]
Preview
Text
Досвід застосування.pdf

Download (150kB) | Preview

Abstract

В системе высшего образования на последипломном уровне образования, формирование врача, как высококвалифицированного специалиста, возможно только при сформированном в процессе обучения мотивационно - ценностном отношении в контексте его профессионального становления. Целью данного исследования было проведение методологической оценки эффективности внедрения в учебный процесс познавательных игр для врачей-интернов, которые обучаются по специальности «общая практика семейная медицина. Показано, что игровая форма обучения имеет свои несомненные преимущества, в силу создания эмоционально более высокого настроения и способствует формированию мотивации участников к профессиональному самосовершенствованию. The system of higher education at the postgraduate level of education, the formation of doctor as a highly qualified specialist, is only possible when formed in learning motivation - evaluative respect in the context of his professional formation. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of the methodological introduction in educational process of cognitive games for the medical interns who are trained in the specialty «general practice - family medicine». It is shown that the game form of training has its obvious advantages, because of the creation of a higher emotional mood and promotes the formation of motivation of the participants to the professional self-improvement.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: післядипломна освіта, мотивація, загальна практика - сімейна медицина, активні форми навчання. advance education, motivation, general practice family medicine, active forms of learning.
Subjects: Teaching method
Postgraduate education
Divisions: Faculty of Postgraduate Education > Department of Family Medicine FPE
Depositing User: Анастасия Жигар
Date Deposited: 23 Dec 2016 08:04
Last Modified: 23 Dec 2016 08:04
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/1285

Actions (login required)

View Item View Item