Аналіз системи кваліфікацій майбутніх лікарів у Великій Британії

Магрламова, К.Г. (2018) Аналіз системи кваліфікацій майбутніх лікарів у Великій Британії. Молодь і ринок, № 6 (161). pp. 70-76. ISSN 2308-4634 (Print), 2617-0825 (Online)

[img]
Preview
Text
136871-294446-1-SM.pdf

Download (341kB) | Preview
Official URL: http://mir.dspu.edu.ua/

Abstract

The UK’s higher education system is one of the most unique and complex of all that exists not only in Europe but also throughout the world. A comprehensive system of qualifications and training programs demonstrates transparency and facilitates mobility of staff and students. The level of autonomy of higher education institutions in Great Britain is the highest compared to similar institutions in other countries. More than 150 higher education institutions and the number of students in individual universities and colleges ranges from 500 to more than 150,000. It is noted that the national qualifications standards based on national professional standards are integral parts of the quality assurance system for vocational education and training in the UK; the national framework of qualifications, the levels of which are described in terms of score units. In higher education, the regulation of qualifications of higher educational establishments is carried out with the help of a special document “Academic Infrastructure”, which contains: the framework of qualifications of higher education in England, Wales, Northern Ireland and Scotland; academic standards in various fields of knowledge, which describe the expected outcomes of mastering disciplines, including skills and the level of development of abilities, competencies, specification of training programs Вища система освіти Великої Британії є одна з найунікальніших та найскладніших з усіх які існують не тільки в країнах Європи, але і в усьому світі. Комплексна загальна система кваліфікацій та навчальних програм демонструють прозорість та полегшують мобільність персоналу та студентів. Рівень автономії вищих навчальних закладів Великої Британії самий високий порівняно з подібними установами в інших країнах. Більше ніж 150 вищих навчальних закладів та кількість студентів в окремих університетах та коледжах коливається від 500 до більш ніж 150 000. Відмічено, що невід’ємними складовими системи забезпечення якості професійної освіти та навчання у Великій Британії є національні стандарти кваліфікацій, що базуються на національних професійних стандартах; національна рамка кваліфікацій, рівні якої описані у термінах залікових одиниць. У вищій освіті регулювання кваліфікацій ВНЗ здійснюють за допомогою спеціального документу “Академічна інфраструктура”, який містить: рамки кваліфікацій вищої освіти Англії, Уельсу, Північної Ірландії і Шотландії; академічні стандарти з різних галузей знань, у яких описані очікувані результати засвоєння дисциплін, в тому числі уміння та рівень розвитку здібностей, компетенції, специфікацію програм навчання.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: вищі навчальні заклади; кваліфікації; майбутні лікарі; професійна освіта; система освіти; higher educational establishments; qualifications; the future doctors; the vocational education; the educational system.
Subjects: Fundamentals of Pedagogy
Medicine. Education
Divisions: Departments > Department of Language Training
Depositing User: Елена Шрамко
Date Deposited: 25 Oct 2018 10:56
Last Modified: 25 Oct 2018 10:57
URI: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/3424

Actions (login required)

View Item View Item