Захаров, С.В. and Разумний, Р.В. and Нефьодова, О.О. and Жаріков, М.Ю. and Крамар, С.Б. (2024) Досвід застосування методу team based learning у викладанні навчальної дисципліни “Анатомія людини” здобувачам освіти 2 курсу ОПП “Медицина” на кафедрі анатомії людини, клінічної анатомії та оперативної хірургії Дніпровського державного медичного університету. Перспективи та інновації науки, 7 (41). pp. 1030-1036. ISSN 2786-4952 (Online)
![]() |
Text
13222-Текст статті-13283-1-10-20240726.pdf Download (335kB) |
Abstract
У статті розглядається сучасна технологія Team-Based Learning (TBL) (найбільш ефективна у викладанні фундаментальних дисциплін) та її застосування на практичних заняттях у навчальному процесі в медичному університеті, проаналізовано та описано основні етапи навчання та планування практичних занять в рамках підходу Task-Based Learning (TsBL). Авторами розглянуто також позитивні та негативні моменти використання даної технології для студентів при вивченні анатомії людини у ВНЗ. Проаналізувавши значні переваги технології TBL, як одного із найновітніших та найефективніших комунікативних методів інтерактивного спілкування та прийняття рішення у клінічних ситуаціях, розвитку практичних клінічних навичок студентів при вивченні анатомії людини, визначено за необхідність застосування і активного впровадження технології TsBL на практичних заняттях з базових теоретичних дисциплін у ВНЗ для активного залучення студентів до цілеспрямованих реальних завдань, підвищення їх мотивації до опанування матеріалу та розуміння його необхідності у практичній діяльності, а отже і до прискорення самого процесу вивчення теоретичних дисциплін. Для оцінки ефективності та доцільності застосування методу TBL для вивчення базових дисциплін, зокрема анатомії людини, нами було проведено дослідження у групах студентів 2 курсу, які навчаються за освітньою програмою “Медицина” (магістр) на кафедрі анатомії людини, клінічної анатомії та оперативної хірургії Дніпровського державного медичного університету. Було встановлено, що за умов застосування методу TBL при викладанні анатомії людини відбувається суттєве зростання результативності не тільки групової, а й індивідуальної. Це відбувається передусім за рахунок збільшення відповідальності кожного за результат. Протягом дослідження в кожній команді сформувалися лідери, а також відбувся розподіл певних функцій та обов’язків між членами команди, зростає довіра між членами команди. Також командна робота позитивно впливає на відвідуваність занять, оскільки відсутність навіть одного члена команди суттєво ускладнює вирішення задачі. Можна відмітити, що здорова конкуренція створює умови позитивного мікроклімату як у команді, так і у групі в цілому, підвищується інтерес до теми заняття, студенти більш активно приймають участь у дискусії, обговорюють між собою і поза заняттями. Позитивний вплив на результативність і формування здорової атмосфери мав також останній етап методики - отримання колегіальної оцінки, що не тільки підвищує емоційний тонус, але й навчає не боятися висловлювати свою думку, робити конструктивні зауваження, підвищує самооцінку, що в цілому сприяє кращому результату. The article examines modern Team-Based Learning (TBL) technology(the most effective in teaching fundamental disciplines) and its application in practical classes in the educational process at a medical university, analyzes and describes the main stages of training and planning of practical classes within the framework of the Task-Based Learning approach (TsBL). The authors also considered the positive and negative aspects of using this technology for students studying human anatomy at universities. Having analyzed the significant advantages of the TBL technology, as one of the newest and most effective communicative methods of interactive communication and decision-making in clinical situations, the development of practical clinical skills of students in the study of human anatomy, it was determined that it is necessary to apply and actively implement the TsBL technology in practical classes on basic theoretical disciplines in Higher education institutions for the active involvement of students in purposeful real tasks, increasing their motivation to master the material and understanding its necessity in practical activities, and therefore to speed up the very process of studying theoretical disciplines. In order to evaluate the effectiveness and feasibility of using the TBL method for studying basic disciplines, in particular human anatomy, we conducted research in groups of 2nd-year students studying under the "Medicine" educational program (master's degree) at the Department of Human Anatomy, Clinical Anatomy and Operative Surgery of the Dnipro State Medical University. It was established that under the conditions of application of the TBL method in the teaching of human anatomy, there is a significant increase in effectiveness not only of the group, but also of the individual. This happens primarily due to the increase of everyone's responsibility for the result. During the study, leaders were formed in each team, as well as the distribution of certain functions and responsibilities between team members, trust between team members is growing. Also, teamwork has a positive effect on class attendance, since the absence of even one team member significantly complicates the task. It can be noted that healthy competition creates conditions for a positive microclimate both in the team and in the group as a whole, interest in the topic of the lesson increases, students more actively participate in the discussion, discuss among themselves and outside of the lesson. The last stage of the methodology - obtaining a collegial evaluation, which not only increases emotional tone, but also teaches not to be afraid to express one's opinion, make constructive comments, and increases self-esteem, which in general contributes to a better result - had a positive effect on productivity and the formation of a healthy atmosphere.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-7(41)-1030-1039 |
Uncontrolled Keywords: | командне навчання, анатомія людини, викладання, медицина, здобувачі освіти. team based learning, human anatomy, teaching, medicine, students of education. |
Subjects: | Medicine. Education Teaching method |
Divisions: | Departments > Department of human anatomy, clinical anatomy and operative surgery |
Depositing User: | Анастасия Жигар |
Date Deposited: | 29 Jul 2025 11:06 |
Last Modified: | 29 Jul 2025 11:06 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9561 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |