Захаров, С.В. and Неханевич, О.Б. and Русакова, О.О. and Смольянова, О.В. (2024) Соціально-демографічний портрет вступника й основні мотиви вибору спеціальності «Терапія та реабілітація». Медичні перспективи, 29 (3). pp. 183-192. ISSN 2307-0404
Text
Соціально-демографічний....pdf Download (828kB) |
Abstract
Реабілітація та психологічна допомога, потреби в яких через російську збройну агресію будуть тривалими та дедалі більшими, стають найактуальнішими питаннями сьогодення. З 2023 року в Україні розширено Програму медичних гарантій у частині реабілітаційної допомоги, збільшено обсяги державного замовлення на підготовку бакалаврів та магістрів за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація». Загальновідомо, що якість підготовлених закладами вищої освіти фахівців значною мірою залежить від мотивів, що зумовлюють вибір професії. Знання про соціально-демографічний статус студента, його мотивацію стати фахівцем з фізичної терапії, ерготерапії можуть допомогти зрозуміти майбутні виклики та можливості подальшого розвитку професії, розробити стратегію просування цього фаху на ринку освітніх послуг для заохочення більшої кількості вступників до вибору спеціальності 227 «Терапія та реабілітація». Метою дослідження було складання соціально-демографічної характеристики вступника на навчання за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація», вивчення мотиваційних складових вибору фаху та встановлення значущих для формування мотивації чинників. Для реалізації поставленої мети проведено добровільне анонімне анкетування 39 вітчизняних вступників, яких було зараховано на навчання для здобуття ступеня бакалавра за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» в Дніпровському державному медичному університеті. Визначено, що контингент вступників представлений переважно особами 16 – 18 років (74%) з активною життєвою позицією (90%), які добре обізнані зі специфікою професій медичної галузі (62%), мають попередній особистий / професійний контакт із фізичною терапією, ерготерапією (78%). Вибір майбутнього фаху здебільшого є самостійним (84%), усвідомленим, визначається балансом факторів внутрішньої та зовнішньої мотивації, здійснюється за один – два роки до вступу на навчання для здобуття вищої освіти (72%). Основними мотивами вибору спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» при розумінні її затребуваності в умовах сьогодення (82%) є «зацікавленість медичною наукою» (95%), «бажання допомагати іншим» (95%), «можливість отримати престижну професію» (90%), «можливість гарантованого працевлаштування» (90%) та «матеріальна зацікавленість / фінансова незалежність» (87%). Майбутні фахівці усвідомлюють важливість контрольованого отримання знань та умінь (90%), необхідність щоденної самостійної роботи (80%), мають намір здобувати практичний досвід під час навчання (95%), прагнуть досягнути професіоналізму (59%), удосконалити навички спілкування (31%), розвинути витривалість (31%), наполегливість (28%) та емпатію (28%). Переважна більшість вступників на навчання за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» цілеспрямована, високо мотивована та готова до наполегливого навчання, що є заставою формування компетентного конкурентоспроможного фахівця.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.26641/2307-0404.2024.3.313675 |
Uncontrolled Keywords: | анкетування вступників, вибір професії, мотивація, терапія та реабілітація, фізична терапія, ерготерапія, медична освіта |
Subjects: | Physical rehabilitation, Sports Medicine Therapy. Therapeutic interventions |
Divisions: | Departments > Department of Internal Medicine 3 (formerly - hospital therapy 2) Departments > Department of Pediatrics 1 and medical genetics (formerly - Faculty Pediatrics and Medical Genetics) Departments > Department of Physical Rehabilitation, Sports Medicine and valeologii Departments > Department of Skin and Venereal Diseases |
Depositing User: | Аліна Чеботарьова |
Date Deposited: | 01 Nov 2024 13:04 |
Last Modified: | 01 Nov 2024 13:04 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/9168 |
Actions (login required)
View Item |