Ільченко, С.І. and Коренюк, О.С. and Ярошевська, Т.В. (2013) Особливості організації сестринської практики англомовних студентів в умовах кредитно-модульної системи. Медична освіта, № 4. pp. 37-39. ISSN 1681-2751
|
Text
Mosv_2013_4_12.pdf Download (415kB) | Preview |
Abstract
У статті розглянуто основні проблеми викладання дисципліни «Сестринська практика» англомовним студентам за принципами кредитно-модульної системи. Наведено досвід проведення виробничої сестринської практики з педіатрії в іноземних студентів ІІІ курсу . Висвітлені можливі шляхи оптимізації аудиторної підготовки та самостійної роботи студентів в умовах лікарні. Особлива увага приділена методикам, які поліпшують адаптацію студентів у клініці та підвищують рівень опанування практичними навичками під час виробничої практики. The basic problems of teaching nursing practice for English-speaking students according to the principles of credit-modular system were considered in the article. The experience of industrial nursing practice in pediatrics of the third year foreign students is presented. The possible ways to optimize classroom training and self-study student's work in the hospital have been shown. Particular attention is given to techniques that improve the adaptation of the students in the clinic and increase the level of mastery of practical skills during the practice.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Propedevtika pediatrics Medicine. Education |
Divisions: | Departments > Department of Children's Diseases |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 05 Apr 2017 13:39 |
Last Modified: | 05 Apr 2017 13:39 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/1583 |
Actions (login required)
View Item |