Апоненко, І.М. (2020) Реалізація компетентнісного підходу при викладанні латинської фармацевтичної термінології іноземним студентам. In: Proceedings of the XXII International Scientific and Practical Conference: Social and Economic Aspects of Education in Modern Society. RS Global Sp. z O.O., Warsaw, Poland, pp. 22-25. ISBN 978-83-956628-2-9
Text
13-Book Manuscript-366-1-10-20210409_P. 22-25.pdf Download (1MB) |
Abstract
У статті розглядаються методи і принципи реазізації основних компетенцій при викладанні фармацевтичної термінології на заняттях з латинської мови, які зумовлюють застосування більш якісних стратегій у навчанні майбутніх кваліфікованих фахівців-медиків, практичних засобів подання матеріалу (з опорою на візуальну пам'ять), забезпечуючи високий рівень пізнавальної компетенції, комунікативної, інформативної, ціннісно-смислової та інших. The article deals with the basic update methods of the higher medical education in Ukraine. The present education of the special competence in Latin language teaching and medical pharmacological terms, in particular, for foreign students. The competent approach is coming true at the Latin language classes. In this case the students gain new knowledge and on its basis get their own attainments and experience. The teacher helps this competence to appear and supports ability to study, besides he also helps the students to communicate in the society and to find necessary information and to be ready to use it and present in practice.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | competence, attainments, abilities, Latin language, pharmacological terms, lexis; компетентності, комунікація, фармацевтична термінологія, латинська мова. |
Subjects: | Philology Teaching method |
Divisions: | Departments > Department of Language Training |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 07 Jun 2021 10:12 |
Last Modified: | 07 Jun 2021 10:13 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/6621 |
Actions (login required)
View Item |