Огоренко, В.В. and Ніколенко, А.Є. and Шустерман, Т.Й. and Кокашинський, В.О. (2023) Ресурсоорієнтована модель стресоподолання в здобувачів вищої освіти в умовах війни. Медичні перспективи = Medicni perspektivi (Medical perspectives) (3). pp. 94-109. ISSN 2307-0404 (print), 2786-4804 (online)
Text
РЕСУРСООРІЄНТОВАНА МОДЕЛЬ.pdf Download (1MB) |
Abstract
У статті наведено результати дослідження модальностей стресоподолання в здобувачів вищої освіти в умовах війни. Обстежено 174 здобувачі вищої освіти, з них: 144 студенти 4-6 курсів медичного факультету й факультету медицини і фармації Дніпровського державного медичного університету за спеціальністю 222 «Медицина» (основна група) та 30 студентів 4-5 курсів Українського державного університету науки та технологій (група порівняння). Метою дослідження було визначення модальностей стресоподолання в здобувачів вищої освіти в умовах війни. Удослідженні застосовувався психодіагностичний метод з використанням багатовимірної моделі стресоподолання «BASIC Ph». Досліджувався розподіл модальностей, їхній ступінь вираженості (у балах), гендерні особливості розподілу модальностей та їхні кореляційні зв’язки. У переважної більшості здобувачів вищої освіти домінувала одна модальність стресоподолання (94% – в основній групі, 100% – у групі порівняння), яка виявилась когнітивною (основна група – 64%, група порівняння – 67%) як найбільш зрілий, адаптивний та конструктивний спосіб подолання кризи саме під час війни. У 6% досліджених основної групи виявлено домінування двох модальностей, серед яких когнітивна стратегія знову ж таки була провідною (89%). Виявлені деякі гендерні особливості використання стратегій стресоподолання. Так, спостерігалася статистично значуща різниця між показниками модальностей «Віра», «Емоції» та «Соціальна підтримка» серед чоловіків і жінок основної групи й «Емоції» та «Уява» в групі порівняння (p<0,05). При аналізі гендерних особливостей кореляційних зв’язків модальностей стресоподолання більш багатогранну модель виявлено в студентів-медиків чоловічої статі. Отримані дані сприяють більш глибокому розумінню здобувачами вищої освіти своїх сильних сторін особистості та залученню менш розвинених, що направлено на посилення та збагачення їхніх ресурсів для стресоподолання кризи війни. Таким чином, результати дослідження слід враховувати при розробці психоосвітніх і психокорекційних заходів та при проведенні психологічного супроводу здобувачів вищої освіти в умовах війни та повоєнного часу
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | DOI: 10.26641/2307-0404.2023.3.289204 |
Uncontrolled Keywords: | Ключові слова: стресоподолання, ресурси, здобувачі вищої освіти, копінг-стратегії, модальності, Basic Ph, війна; resiliency, resources, seekers higher education, coping strategies, modalities, Basic Ph, war |
Subjects: | Medical psychology Medicine. Education |
Divisions: | Departments > Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology University periodicals > Medical perspectives |
Depositing User: | Ирина Медведева |
Date Deposited: | 11 Apr 2024 09:26 |
Last Modified: | 19 Jun 2024 10:27 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8832 |
Actions (login required)
View Item |